قارچ سمی 10 کردستانی را مسموم کرد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مسمومیت ۱۰ نفر (از ابتدای سال جاری تاکنون) از هم استانی ها در شهرستان های بیجار، سقز و مریوان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی خبر داد.

به گزارش کرد پرس، فرزام بیدارپور با اعلام این خبر، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ نفر در استان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شده اند.

وی با بیان اینکه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ های خودروی زیادی در طبیعت رشد می کنند که خیلی از آنها سمی هستند، افزود: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت های ناشی از قارچ های سمی درخواست می شود افراد از مصرف قارچ های خودرو و یا جمع آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله ای عرضه می شود، خودداری کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه، قارچ های سمی بسیار شبیه قارچ های خوراکی هستند و به ظاهر تفاوتی با آنها نداشته و معمولا غیرقابل شناسایی هستند، اظهار کرد: تنها راه حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ ها تشخیص آزمایشگاهی است.

بیدارپور ادامه داد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر بوده و تنها می توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ های خودرو، هر چه سریع تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت ها منتقل شود.

کد خبر 2769829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha