معدن نقش بسیار مهمی در اقتصاد و اشتغال کشور دارد

مدیرکل دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت گفت: معدن نقش بسیار مهمی در اقتصاد، اشتغال، محرومیت زدایی و استفاده بهینه از ذخایر و ظرفیت های موجود در کشور دارد.

به گزارش کرد پرس، مهدی حمیدی اظهار داشت: بدون شک برنامه ریزی های لازم برای رسیدن به رشد بالاتر در حوزه معدن صورت گرفته و برای دستیابی به رشد بیشتر در این حوزه تلاش های مضاعفی در سال پیش رو انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه معادن احیاست، افزود: مشکلات معادن از لحاظ ماشین آلات، نیروی کارآمد، تکنولوژی، سرمایه گذاری در گردش و سایر موارد در  هشت دسته عارضه یابی می شود و بعد در جهت احیای معادن اقدام می شود.

مدیرکل دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت بیان کرد: کردستان یکی از استان های معدنی کشور است که به لحاظ تنوع مواد معدنی بالایی که دارد، بسیار حائز اهمیت است.

حمیدی یادآور شد: انتظار می رود ظرفیت های بالقوه استان مورد استفاده قرار گیرد تا بسترهای توسعه و اشتغال در استان بیش از بیش فراهم شود.

وی ادامه داد: معدن، محیط زیست و منابع طبیعی هر سه در کنار هم یک پکیج کامل هستند و باید با تعامل و همکاری به فعالیت های خود ادامه دهند.

مدیرکل دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت گفت: خوشبختانه امروز تمامی مدیران استان همکاری و تعامل را با فعالیت های معدنی دارند و انتظار می رود امسال شاهد توسعه فعالیت های معدنی در کردستان باشیم.

کد خبر 2769741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha