مردم داری و حفظ حقوق شهروندی از وظایف مهم پلیس‌ است

سرویس کردستان- جانشین فرمانده انتظامی کردستان مردم داری و حفظ حقوق شهروندی را یکی از وظایف مهم پلیس خواند و تصریح کرد: نباید هیچ کس از دست پلیس گلایه مند باشد. هیچ گونه سوء استفاده از موقعیت های شغلی قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار کرد پرس سرهنگ لطف اله دارابی در آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان بانه با بیان اینکه بحث سرقت امنیت روانی فرد را بر هم می زند،اظهار داشت: میانگین کشف سرقت در دیگر استان ها ۳۱ درصد است اما در کردستان ۵۸ درصد جرائم سرقت کشف می شود اما از این هم راضی نیستم و تلاش می کنیم که کشف جرائم سرقت افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: در راستای کاهش سرقت سه مولفه موثر است یکی از مولفه ها مهم مردم است که باید مواظب مال خود باشد و یکی هم دستگیری سارق است که با دستگیری سارق حلقه سرقت هم از بین می رود و سومین مولفه در این زمینه مال خر است که در بسیاری از کشورها مال خری جرم محسوب می شود به طوریکه در انگلستان جرم مال خر ۱۵ برابر سارق است که باید  مال خرها هم شناسایی شوند.

سرهنگ دارابی مبارزه با مواد مخدر و جمع آوری معتادان جز اولویت مهم فراجا عنوان کرد و گفت: ارازل و اوباش خط قرمز ما است اگر کسانی بخواهند در این استان با چاقوکشی و راه بندان قدرت نمایی کنند و نظم عمومی را بر هم بزنند به هیچ عنوان بخشیده نمی شود و بر اساس قانون مجازات خواهد شد.

وی اضافه کرد: شناسایی، دستگیری و ترد افراد خارجی غیر مجاز یکی از موضوعاتی است که اهمیت زیادی پیدا کرده هرجای که اتفاقی پیش می آیند نگاه ها به سمت تبعه خارجی است و این موضوع با جدیت پیگیری می شود.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان مردم داری و حفظ حقوق شهروندی را یکی از وظایف مهم پلیس خواند و تاکید کرد: نباید هیچ کس به ناحق از دست پلیس گلایه مند باشد و از موقعیت های شغلی سوء استفاده کنند که به هیچ عنوان از کارکنان پذیرفته نمی شود.

وی افزود: با تعامل و همکاری شورای تامین هیچگونه مشکل امنیتی در استان نداریم که این مهم ناشی از تعامل، وحدت و انسجام نیروی انتظامی با شورای تامین در استان است و همکاران باید با ائمه جمعه و جماعت نیز تعامل خوب و سازنده داشته باشند.

در این مراسم سرهنگ جعفر لطفی به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان بانه معرفی شد از خدمات سرهنگ رسول کرمی چگینی تقدیر شد سرهنگ لطفی که پیش از این معاون فرمانده انتظامی شهرستان بود به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان بانه معرفی شد.

کد خبر 2769601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha