کردستان با کمبود ۳۳۱ هزار متر مربع فضای آموزشی مواجه است

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان گفت: در حال حاضر با توجه به آمار دانش آموزان، با کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در سطح استان مواجه هستیم.

به گزارش کرد پرس، ابراهیم مرادی در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری کردستان برگزار شد، با بیان اینکه سرانه فضاهای آموزشی استان رشد خوبی داشته است، گفت: علیرغم رشدی که سال گذشته داشته ایم با کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در سطح استان مواجه هستیم که باید اعتبارات ویژه ای برای جبران این کمبودها اختصاص داده شود.

وی اظهار کرد: در ۶ نقطه استان کردستان کمبود فضای آموزشی داریم اما در چنین شرایطی برخی ادارات و دستگاه ها به عناوین مختلف دنبال تغییر کاربری اراضی آموزشی هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کردستان با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت ۱۶ پروژه آموزشی در قالب ۴۷ کلاس درس به بهره برداری رسید، افزود: در دهه فجر ۴۶ مدرسه در قالب ۱۷۵ کلاس درس مورد بهره برداری قرار گرفت.

مرادی از کمک ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز به احداث و نوسازی مدارس در سال گذشته خبر داد و ادامه داد: در سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و هنرستانی به مدارس استان تحویل داده شده و امیدواریم این رقم را در سال جاری به بیش از ۶۰ میلیارد تومان برسانیم.

وی یادآور شد: اجرا و بهسازی سیستم های گرمایشی ۴۴ مدرسه با ۱۴۷ کلاس در سطح استان، اجرای بیش از ۵۰ هزار مترمربع آسفالت محوطه مدارس، حذف بیش از ۵۰ درصد مدارس سنگی و کانکسی کردستان و جایگزینی آنها با مدارس استاندارد از دیگر فعالیت های این سازمان است.

کد خبر 2769461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha