بررسی اوضاع کلی عراق در دیدار اسقف کلیسای کلدانی و هیئت همراه او با نخست وزیر عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، پنجشنبه23فروردین 1403 دربغداد مارلوئیس رافائیل ساکو، اسقف کلیسای کلدانی درعراق و هیئت همراه او را به حضور پذیرفت.

به گزارش کردپرس به نقل از دفتررسانەای نخست وزیر عراق، در این دیدار درخصوص  اوضاع کلی عراق و فضای با ثبات حاکم در سراسر کشور که به دولت فدرال برای اجرای اولویت های برنامه و چشم انداز آینده خود در یک عراق قدرتمند و آباد، کمک خواهد کرد، بحث و تبادل نظر شد.

نخست وزیر عراق در این دیدار با ابراز خرسندی از بازگشت اسقف کلیسای کلدانی به بغداد و اهمیت حضور و نقش وی،بر علاقه مندی دولت عراق برای تقویت اصل همزیستی و برادری در میان طیف های مختلف جامعه عراق برای دستیابی به اهداف کامل شهروندی که کلید پیشرفت، رفاه و بهبود واقعیت اجتماعی برای همه عراقی ها است و برنامه دولت برآن صراحت دارد، تاکید کرد.

محمد شیاع السودانی همچنین با اشاره به نقش تاریخی مسیحیان عراق و مشارکت آن ها در ساختن کشور و استحکام بخشیدن به ارکان آن و تاکید براینکه عراق به دلیل اقوام گوناگونی که در  زیرخیمه بزرگ‌تر عراق زندگی می‌کنند، قدرتمند و متمایز است، افزود: همه مسائل مربوط به مسیحیان و دیگر اقوام عراقی را پیگیری خواهد کرد.

اسقف  کلیسای کلدانی نیز به نوبه خود با تبریک عید سعید فطر به نخست وزیر عراق،بر اهمیت تلاش بیشتر برای توانمندسازی دولت عراق در انجام وظایف خود در قبال مردم کشور، بهبود اوضاع آنها و برآورده کردن  همه نیازها و خواسته های آنان و پیگیری مسائل مربوط به  اقلیت ها و تامین حقوق آنها تاکید کرد.

کد خبر 2769258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha