استاندار سلیمانیه: 10 سال است که هیچ بودجەای برای اجرای پروژەهای سلیمانیه ارسال نشده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- استاندار سلیمانیه اعلام کرد که در طول 10 سال اخیر هیچ مبلغی جهت جرای پروژەهای سلیمانیه برای آنها ارسال نشده است.

به گزارش کردپرس به نقل از BMC، هوال ابوبکر، استاندار سلیمانیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «درحال حاضر ما مشکل نقدینگی و مورد اعتماد بودن بانکها را داریم، پولی که به عنوان بودجه‌ به پروژەها اختصاص یافته بود، اکنون در بانک ها نیست، بحث ایجاد حسابهای بانکی لازم است بار دیگر بررسی شود و نباید آن را به عنوان یک موضوع سیاسی مطرح کرد».

وی اشاره کرد: «اجرایی کردن پروژه ها مستلزم وجود پول در بانک ها است، از 2014 تاکنون، هیچ مقدار پول نقدی برای اجرای پروژه ها وارد سلیمانیه نشده است، گاهی در یک پروژه با اینکه تنها 2% آن تکمیل نشده بود، نمی‌توانستیم آن را به مرحله اتمام برسانیم».

هوال ابوبکر تصریح کرد: «باید نظام مالی خودمان را بهبود ببخشیم و حداقل مشکل کمبود نقدینگی را رفع کنیم، همه پروژەها از سرگرفته شده و زودتر از موعد خود به اتمام خواهند رسید».

استاندار سلیمانیه خاطر نشان کرد: «در طول 10 سال اخیر وضعیتی ایجاد کردند تا شهروندان فقط دغدغه مسئله حقوق را داشته باشند، اما من به شما اطمینان می‌دهم اگر حقوق چند ماه را به موقع پرداخت کنند، مردم خواستار ارائه خدمات دیگری خواهند شد، بنابراین دولت اقلیم باید بر بودجه توسعه استانی برای اجرای پروژه ها تأکید کند، تأخیر در اجرای پروژه ها نیز در درجه اول به روابط میان دولت عراق و اقلیم ارتباط دارد».

کد خبر 2769199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha