مسعود بارزانی: به دادگاه عالی عراق  و یک طرف خارجی متوسل شدند، تا مانع از  انتخابات سالم و شفاف شوند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسعود بارزانی در دیدار با سرکنسول‌های هلند و آلمان در اقلیم کردستان، تاکید کرد که حزب دمکرات کردستان از یک انتخابات آزاد و عادلانه حمایت می‌کند که بدون هیچ گونه دخالت خارجی و طرح از پیش تعیین شده، برگزار شود.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان24- مسعود بارزانی، رئیس حزب دمکرات کردستان روز سه‌شنبه ٢ آوریل در صلاح‌الدین اربیل، از جاکو بریندز، سرکنسول هلند و کلاوس استرایچر، سرکنسول آلمان در اربیل، استقبال کردند.

بر پایه بیانیه دفتر بارزانی، در این دیدار موضوع انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان و موضع و ملاحظات حزب دمکرات کردستان در خصوص انتخابات، مورد توجه قرار گرفت و بر اهمیت انتخابات در اقلیم کردستان تاکید شد. سرکنسول‌های هلند و آلمان حمایت کشورهای خود را از برگزاری یک انتخابات عادلانه اعلام کرد، به طوری که نمایانگر دمکراسی در اقلیم کردستان باشد و با همکاری جهات مربوطه منطقه، بحران‌های سیاسی برطرف شوند.

در بیانیه آمده است که در این دیدار بارزانی نقش دو کشور دوست را در حمایت از مسئله مردم کردستان ستود و تاکید کرد:"حزب دمکرات کردستان، پایه‌گذار مشروعیت انتخاباتی در کردستان است و در مدت دو سال گذشته حزب دمکرات کردستان، تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر به کار بسته است."

مسعود بارزانی، افزود:"به طور آشکار به طرفهای خارجی و دادگاه فدرال متوسل شدند، تا برای یک انتخابات سالم و شفاف مانع ایجاد کنند. محروم کردن اقلیتهای قومی و دینی از انتخابات، محروم کردن بیش از چهارصد هزار رای دهنده از رای دادن و تحمیل روش‌های نادرست برای برگزار انتخابات، انتخابات را به سمتی می‌برد که نشان دهنده رای واقعی مردم نباشد."

رئیس حزب دمکرات کردستان همچنین خاطرنشان کرد که حزب دمکرات کردستان از یک انتخابات آزاد و عادلانه حمایت می‌کند که بدون هیچ گونه دخالت خارجی و طرح از پیش تعیین شده، برگزار شود.

وی لازم دانست که "کلیه نواقص فنی و تخلفات قانونی در پرونده انتخابات رفع شوند تا اراده و رای واقعی مردم کردستان را نمایندگی کند، به طوری که در خدمت دمکراسی و مشروعیت نهادهای اقلیم باشد."

کد خبر 2768912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha