عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی: جلوگیری از برگزاری انتخابات اقدامی غیر قانونی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ آریز عبدالله عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد دستگاههای میهنی اقلیم کرستان توانایی ممانعت کردن از عدم برگزاری انتخابات یا برخورد با احزابی که مانع برگزاری انتخابات می‌شوند را ندارند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری BMCTV، آریز عبدالله عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حزب دمکرات کردستان امروز از مواردی شکایت می‌کند که سالهاست احزاب دیگر به خاطر همین موارد در خصوص روند انتخابات از حزب دمکرات گلەمند بودند با این همه انتخابات برگزار شده است و احزاب نیز در آن شرکت کرده‌اند اما امروز این حزب انتخابات را تحریم می‌کند.

وی اشاره کرد: تحریم انتخابات یک اقدام غیر قانونی است. عدم مشارکت حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی نیز متفاوت است زیرا این دو حزب اگر بخواهند متاسفانه قادر به ممانعت از برگزاری انتخاباتی سراسری هستند، جلوگیری از برگزاری انتخابات یک اقدام غیر قانونی است اما دستگاههای میهنی اقلیم کردستان این توانایی را ندارند که مانع عدم برگزاری انتخابات اقلیم کردستان شوند و احزابی را مجازات کنند که مانع  برگزاری آن می‌باشند. اما با مراجعه به قانون اساسی، دستگاههای فدرالی می ‌توانند با استفاده از هژمونی خود از این اقدام جلوگیری کنند.

آریز عبدلله افزود: برخی از احزاب یاد گرفته‌اند که دستان چرب خود را با سبیل دیگران پاک ‌کنند! هر موضع یا سیاستی را که نپسندند تحت لوای مسئله قومی و میهنی با آن مقابله می‌کنند و موضوعات اصلی را فراموش خواهند کرد، احکام اخیر دادگاه فدرال به نفع حزب دمکرات کردستان نبودند اما آیا قانون یا حکمی که در راستای منافع حزب دمکرات نباشد به نفع اقلیم کردستان و ملت کُردستان نیز نیست؟ از این رو حزب دمکرات کردستان باید این واقعیتها را درک کند که همیشه منفعت این حزب شرط لازم منفعت ملت نیست این سخن من برای اتحادیه میهنی و احزاب دیگر نیز صدق می‌کند.

کد خبر 2768820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha