احکام دادگاه فدرال عراق آشکارا اقلیم کردستان را هدف قرار داده

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده پیشین حزب دمکرات کردستان در پارلمان کردستان، گفت: احکام دادگاه فدرال عراق آشکارا اقلیم کردستان را هدف قرار داده و موجب از هم گسیختگی خانه کردها شده است.

به گزارش کردرس، صباح حسن در گفتگو با خبرگزاری«بغداد الیوم» با بیان اینکه احکام دادگاه فدرال به گسترش تفرقه بین کردها انجامیده است و آشکارا موجودیت کردستان را هدف قرارداده است، افزود: هدف از صدور این احکام کوچک شمردن موجودیت اقلیم و مبارزه با آن از راههای مختلف است.

صباح حسن با اشاره به اینکه برخی از احزاب کردستانی از احکام دادگاه فدرال بهره برده اند، زیرا این احکام به آنها در کسب کرسیهای بیشتری در انتخابات آتی پارلمان کردستان بیش از استحقاق آنها کمک خواهد کرد، تصریح کرد: این احکام به  حزب دمکرات کردستان آسیب رسانده و کرسی های پارلمانی آن را کاهش داد و  درآنهاحقوق اقوام و اقلیت ها نیز رعایت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی ازاحزاب کردستانی شرکت کننده  در دولت اقلیم کردستان نیز اطلاعات نادرستی در اختیار بغداد قرار می دهندو به طور آشکار و نهان برای دامن زدن به احکام دادگاه فدرال علیه اقلیم کردستان تلاش کرده اند

کد خبر 2768646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha