استاندار سلیمانیه: عدم پرداخت حقوق، اعتماد مردم به دولت را از بین خواهد برد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- هوال ابوبکر استاندار سلیمانه درپیامی اعلام کرد: گروگان گرفتن شهروندان و خاک و زندگی و کار و حقوق و بودجه مردم کردستان از سوی صاحبان قدرت در مرکز و عدم توجه و اهمال کاری صاحبان قدرت در اقلیم کردستان و همچنین دخالت منطقه ای و بین المللی، در راستای تکمیل ژنوساید مردم کردستان و تشدید اکوساید و اکونومیکساید و بیوساید به منظور پاکسازی و نابودی اصیل ترین ساکنان روی این زمین و ضایع گرداندن آرامش درونی افراد جامعه و امنیت و صلح اجتماعی و ثبات عمومی انجام می شود.

به گزارش کردپرس به نقل از bmc tv استاندار سلیمانیه در اظهاراتی گفت: راه حل مشکل و بحران عمیق مالی و اقتصادی که در مدت 10 سال اخیر و اکنون، بزرگترین آسیب را به مردم کردستان و مؤسسات و ادارات و خدمات عمومی وارد کرده است، موضوع پس انداز حقوق و کسر حقوق و عدم پرداخت آن در تاریخ تقویمی مقرر است. این فرایند، سبب از میان رفتن تعهد اجرایی و اعتصاب از روی اجبار خواهد شد و آسیب بزرگی به بخش خصوصی نیز وارد خواهد کرد و نه تنها اعتماد و تعامل مردم با دولت را از بین خواهد برد بلکه تعهد و ارتباط و اعتماد کارمندان به دولت را نیز نابود خواهد کرد و قوام خانواده را از هم می پاشد و ارزش و معنایی برای هیچ چیزی باقی نخواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: پیشتر می گفتیم درآمد و اقتصاد و حقوق و بودجه را از مناقشات و اختلافات سیاسی جدا سازید اما توجه نکردید. اکنون که این دو را به هم گره زدید، باید اراده و توان آن را داشته باشید که در اسرع وقت و با رهیافت سیاسی، آن را حل کنید.

هوال ابوبکر از صاحبان قدرت در اقلیم کردستان خواست: دست از از انحصاری کردن درآمد عمومی بردارید و پرداخت حقوق را آغاز کنید و بودجه خدمات عمومی را بگشایید و از غارت کردن سبد غذایی خانوار و درآمد و ثروت عمومی، دست بکشید، باشد که معنا و ارزشی برای حکمرانی و صلح و امنیت و اقتصاد و عمران بازگردد.

کد خبر 2768577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha