دستگیری شماری از معلمان معترض در سلیمانیه و ضبط شدن لوازم برخی از خبرنگاران

سرویس عراق و اقلیم کردستان- قرار بود روز دوشنبه 2024/3/25، معلمان معترض در مقابل پارک ملک محمود به سمت دباشان تظاهراتی برگزار کنند اما با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شدند.

به گزارش کردپرس به نقل از کانال تلگرامی رنجدر گراوی، نیروهای امنیتی لوازم و ابزارهای یک خبرنگار رسانه خبری 7ڕۆژ و همچنین خبرنگار دیپلماتیک را ضبط کردند و اجازه پوشش خبری تظاهرات را به آنان ندادند.

پیش از آن که شورای معلمان معترض به اتحادیه میهنی کردستان هشدار داده بودند که "اگر اتحادیه میهنی تا روز دوشنبه آینده (2024/3/25) کارهای پروژه حساب من را متوقف نکند و پرداخت حقوق بیش از این بە تأخیر بیافتد و تصمیم به تعامل مستقیم با وزارت دارایی عراق نگیرد؛ روز دوشنبه ساعت 11:00 قبل ازظهر تظاهراتی را با حضور گسترده معلمان و کارمندان شهرها و شهرستان ها در مقابل پارک ملک محمود به سمت دباشان برگزار خواهیم کرد".

معلمان و برخی از کامندان اقلیم کردستان به دلیل تأخیر در پرداخت حقوق، ارتقای رتبه و عدم استخدام حق التدریسان بیش از 100 روز به اعتصاب و تظاهرات پرداختند.

شایان ذکر است علی حمه صالح نماینده دوره پنجم پارلمان کردستان در واکنش به دستگیری معلمان پیامی در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر کرد و خواستار آزادی فوری معلمان دستگیر شده شد.

علی حمه صالح اعلام کرد که اتحادیه میهنی در رسانەها ادعا میکند که حامی حقوق کارمندان اقلیم است اما در عمل چنین نیست و به دستگیری معترضانی دست زده که خواهان حقوق قانونی خود هستند.

کد خبر 2768573

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha