معاون وزارت دادگستری اقلیم کردستان: افترا زدن و تحریک کردن مردم علیه دادگاه فدرال جرم است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- معاون وزارت دادگستری اقلیم کردستان می‌گوید که دادگاه فدرال عراق توسط دادگاه لاهه به رسمیت شناخته شده است، این دادگاه مبتنی بر قانون اساسی است و احکام آن به هیچ وجه قابل تجدید نظر نیست و هرگونه افترا و تحریک علیه این دادگاه جرم است.

به گزارش کردپرس به نقل از کانال8، شیلان عارف معاون وزارت دادگستری در بیانیەای گفت: «دادگاه فدرال عراق در سال 2005 توسط دادگاه لاهه به رسمیت شناخته شد. این دادگاه، قانونی است و بالاترین مقام قضایی در کشور است، احکام آن به هیچ وجه قابل تجدیدنظر نیست و عیناً اجرا خواهند شد».

وی افزود: «دادگاه فدرال یکی از اعضای فعال دادگاه قانونی اسلامی است و همچنین یکی از اعضای دادگاه قانونی عربی است که اکثر کشورهای عربی در آن عضویت دارند. توهین به دادگاه فدرال عراق توهین به همه مردم عراق است».

شیلان عارف همچنین گفت: «نکاتی را در خصوص اظهارات سخنگوی دولت تشریح خواهیم کرد؛ اول اینکه افترا زدن علیه دادگاه فدرال عراق به صورت بصری یا سمعی جرمی است که طبق ماده 433 قانون مجازات عراق شماره 111 مصوب 1969 برای آن مجازات تعیین شده است».

معاون وزارت دادگستری اقلیم کردستان در بیان نکته دوم اشاره کرد؛ بند آخر بیانیه سخنگوی دولت اقلیم کردستان مردم را به مخالفت علیه این افراد تحریک می کند و آنها را خائن می نامد، هرگونه اقدام ناشی از این تحریکات بر اساس ماده 48 قانون مجازات شماره 111مصوب 1969 بر عهده تحریک کننده خواهد بود و فرد مرتکب جرمی با مجازات قانونی مقرر شده است.

کد خبر 2768529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha