آیا فرمان ریاستی نچیروان بارزانی دربارۀ برگزاری انتخابات پارلمان کردستان برای بار چهارم لغو می شود؟

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزارت دادگستری اقلیم کردستان شماره (317) روزنامه وقایع کردستان را منتشر کرد، تمامی قوانین، تصمیمات و بخشنامەهایی که در این روزنامه منتشر می‌شوند، بلافاصله به مرحلۀ اجرا می‌رسند.

به گزارش کردپرس به نقل از دراو میدیا، روزنامه وقایع اینبار فرمان اقلیم شماره (50) سال 2024 را منتشر کرده که به دستور نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم صادر شده است و درآن، روز 10 ژوئن سال جاری را به عنوان تاریخ برگزاری ششمین دوره انتخابات پارلمان کردستان تعیین کرده است.

انتشار این فرمان در روزنامه وقایع درحالی است که حزب دمکرات کردستان کناره گیری خود را از این انتخابات اعلام کرد و اتحادیه میهنی نیز تأکید دارد که انتخابات باید در تاریخ مقرر خود برگزار شود.

نچیروان بارزانی به عنوان رئیس اقلیم کردستان برای انجام انتخابات دوره ششم پارلمان چهار بار فرمان صادر کرد، سه فرمان آن لغو شد و انتخابات انجام نشد، اگر این بار هم انتخابات برگزار نشود، فرمان چهارم نیز لغو خواهد شد.

تصمیم حزب دمکرات کردستان مبنی بر عدم مشارکت در انتخابات ششمین دورۀ پارلمان کردستان در واکنش به صدور حکم دادگاه فدرال دربارۀ قانون انتخابات اقلیم کردستان اتخاذ شد. اگرچه مباحثی درخصوص به تعویق انداختن مجدد این انتخابات وجود دارد اما به نظر می رسد برگزاری انتخابات در موعد مقرر، این بار امری حتمی است.

فرمان های نچیروان بارزانی برای برگزاری انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان به شرح زیر است:

فرمان 24 فوریه 2022 برای برگزاری انتخابات در تاریخ 1 اکتبر 2022.

فرمان 26 مارس 2023 برای برگزاری انتخابات در تاریخ 18 نوامبر 2023.

فرمان 3 اوت 2023 برای برگزاری انتخابات در تاریخ 25 فوریه 2024.

فرمان 3 مارس 2024 برای برگزاری انتخابات در تاریخ 10 ژوئن 2024.

کد خبر 2768429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha