دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان: ما موافق برگزاری انتخابات در موعد مقرر هستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان، بە ریاست بافل جلال طالبانی، رئیس اتحادیە میهنی کردستان، امروز نشستی را برای بررسی آخرین اقدامات انجام شدە و آمادگی های لازم برای انتخابات پارلمانی آتی در سلیمانیە، اربیل، دهوک و حلبچه برگزار کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از کانال8، در این نشست بر ضرورت پرداخت حقوق کارمندان دولتی تاکید شد.

در این بیانیه دفتر سیاسی اتحادیە میهنی کردستان بر موضع بدون تغییر اتحادیه میهنی کردستان مبنی بر برگزاری انتخابات در زمان مقرر و بدون تاخیر تاکید شدە است.

بیانیە مذکور، عدم برگزاری انتخابات را عقب‌نشینی در روند دمکراسی نامید و تاکید می کند این تاخیر مشروعیت نهادهای منطقه را زیر سؤال می‌برد.

دفتر سیاسی اتحادیە میهنی کردستان در بیانیە خود افزود: «تنها راه برای محافظت از اقلیم کردستان در برابر تهدیدها، بازگشت به افکار عمومی و تعیین نمایندگان آنها در یک انتخابات پارلمانی سالم است که شامل نظرات همه نیروها و احزاب برای حل مشکلات باقی مانده بین اقلیم کردستان و بغداد است، خصوصا مشکل پرداخت حقوق معوقە کارمندان حکومت».

در این بیانیه آمده است: «دستاوردهای بیش از سه دهه گذشتە کردستان آزاد با فداکاری مردم کرد به دست آمده است و باید از طریق انتقال قدرت بە شیوە دمکراتیک، از آن محافظت کرد».

کد خبر 2768396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha