آیدین معروف: رئیس جمهور سکوت اختیار کرده است از او خواسته‌ایم که به وظیفه خود عمل کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان، وزیر امور اقلیتهای اقلیم کردستان اعلام کرد با نوشتن نامه رسمی از ریاست جمهوری عراق خواستیم که  موضع خود را در برابر احکام دادگاه فدرال اعلام کند تا این احکام لغو گردند و از اجرای آنها جلوگیری شود.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری باسنیوز آیدین معروف وزیر امور اقلیتهای اقلیم کردستان اعلام کرد موضع رئیس جمهوری مهم است در حال حاضر از سوی دادگاه فدرال تصمیماتی بر علیه اقلیم کردستان و سیستم کرسی اقلیتها صادر شده است از طرف دیگر در خصوص مسئله حقوق نیز تصمیم گیری شده است اینها موضوعاتی سیاسی هستند احکام صادره قانونی نیستند قانون اساسی در این جا نقض شده است رئیس جمهور باید موضعی جدی در قبال این موضوع اتخاذ کند و این احکام را در راستای تامین منافع عمومی رد کند.

وی اشاره کرد: به عنوان وزیر امور اقلیتها رسما در تاریخ ۲۰۲۴/۳/۱۳ یادداشتی را خطاب به ریاست جمهوری ارسال کردیم و در آن از رئیس جمهور خواستیم در این باره موضعگیری کند و احکام دادگاه فدرال را لغو کند زیرا این احکام با قانون اساسی مغایرت دارند و  برعلیه اقلیتها و مذاهب و اقوام هستند. همچنین از وی خواستیم به وظایف خود به عنوان حافظ قانون اساسی عمل کند و این موضوع را حل و فصل کند.

کد خبر 2768324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha