جنبش تغییر خود را برای برگزاری انتخابات پارلمان کردستان آماده می‌کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ جنبش تغییر خود را برای برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان آماده می‌کند این حزب بدون ایجاد ائتلاف وارد رقابتهای انتخاباتی می‌شود.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری دراو میدیا، جنبش تغییر خود را برای انتخابات آتی پارلمان کردستان که قرار است در تاریخ ۲۰۲۴/۶/۱۰ برگزار شود آماده می‌کند.

در مقر اصلی جنبش تغییر در شهر سلیمانیه شهردار و نماینده شورای نواحی جنبش تغییر در استان سلیمانیه و ادارت خودمختار گرمیان و راپرین و اتاقهای ذیربط و تیم استانداری سلیمانیه و اقلیم کردستان با هم دیدار کردند. به گزارش سایت رسمی جنبش تغییر این دیدار در خصوص آماده سازی ها و سازوکارهای جنبش تغییر برای شرکت در انتخابات برگزار شده است.

جنبش تغییر هنوز لیست نامزدهای خود را به کمیسیون انتخابات عراق تحویل نداده است تاریخ ۲۲ ماه جاری میلادی آخرین مهلت برای ارائه لیستهای انتخاباتی است.

جنبش تغییر که در کابینه نهم دولت یکی از موسسین اصلی دولت است خود را برای ششمین دوره انتخابات پارلمان کردستان بدون تشکیل ائتلاف آماده می‌کند.

انتخابات زودهنگام اکتبر سال ۲۰۲۱ ضربه سنگینی را به این جنبش وارد کرد و همه کرسی های خود در مجلس عراق را از دست داد و دبیرکل و کمیته اجرایی حزب را مجبور به استعفا کرد؛ از آن زمان تا کنون جنبش تغییر در نابسامانی به سر می‌برد و در کنفرانس دوم این جنبش نیز که در تاریخ ۲۱ ماه ژانویه گذشته برگزار شد بیش از پیش اوضاع داخلی جنبش را دچار بحران کرد و شکاف عمیقی میان طرفداران عمر سید علی  دبیر کل مستعفی و طرفداران  چیا نوشیروان مصطفی به وجود آورد.

یکی از چالشهایی دیگری که در مسیر انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان گریبان جنبش تغییر را می‌گیرد مشارکت تعدادی از چهره‌های برجسته و اسبق این حزب در انتخابات است این افراد خود را در قالب یک لیست جدید سازماندهی  کرده‌اند که برجسته ترین آنها علی حمه صالح است.

کد خبر 2768295

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha