وعده تردد خودروهای سواری از مرز سیرانبند؛ در دست انداز اجرا

سرویس کردستان_ احمد وحیدی وزیر کشور در سفر به شهرستان بانه و باز دید از بازارچه رسمی سیرانبند بانه وعده داد تردد خودروهای سواری (کاپوتاژ) به زودی اجرایی شود، اما با گذشت پنج ماه، این طرح همچنان اجرای نشده است.

به گزارش خبرنگار کرد پرس، در فروردین ماه سال ۱۳۹۸ بازارچه مرزی سیرانبند مرز رسمی برای مبادلات بازرگانی و تردد مسافری با اقلیم کردستان عراق شد که با استقبال زیادی روبرو و باعث خوشحالی مردم منطقه شد.

از همان ابتدای شروع فعالیت این مرز یکی از خواسته های مهم مردم اجرای طرح تردد خودروهای سواری بود که بارها مسئولان کشوری و استانی وعده اجرایی شدن آن را به مردم دادند اما هنوز کام مردم را با اجرای کردن خواسته شأن شیرین نکردند.
در اوایل آبان ماه امسال وزیر کشور در سفر یک روزه خود به بانه و بازدید از بازارچه رسمی سیرانبند بانه وعده دادند که به زودی در آینده نزدیک طرح تردد خودروهای سواری کاپوتاژ در این مرز اجرا می شود.  اما با گذشت حدود پنج ماه مسئولان شهرستانی پیگیر اجرای کردن وعده این مقام کشوری نشدند و اجرای این طرح همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.
وزیر کشور در بازدید از بازارچه رسمی سیرانبند بانه ر گفته بود به زودی امکان تردد خودرو کاپوتاژ در بازارچه مرزی بانه فراهم می شود.
احمد وحیدی در ادامه اظهار داشته با توجه به اینکه شرایط برای تردد خودرو در بازارچه سیرانبند بانه فراهم است که به زودی این امکان فراهم می شود.
مرز رسمی سیرانبند بانه در گیر مشکلات زیادی است از جمله نبود محوطه مناسب، نبود امکانات بهداشتی. نبود جاده های مناسب و نبود مکانی مناسب برای اسکان مسافران و رانندگان است.
از طرف دیگر مرز سیرانبند بانه مدیریت واحدی ندارد با وجود اینکه این مرز از سال ۹۸ رسمی شده و بر اساس قانون باید مدیریت آن به سازمان پایانه ها واگذار شود اما فرمانداری شهرستان بانه همچنان در مدیریت مرز دخالت می‌کند.
امید است وعده وزیر کشور با پیگیری و همت مسئولان استانی و شهرستانی در آستانه سال نو  در بانه به زودی اجرای شود و کام مردم را با این اقدام شیرین کنند.

بازارچه سیرانبند بانه در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر بانه و در کنار روستای تخلیه شده سیرانبند از توابع بخش ننور این شهر قرار گرفته است و به لحاظ تجاری تاریخچه بیش از ۸۰ سال در زمینه صادرات و واردات دارد.

کد خبر 2768238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha