احتمال حمله نظامی گسترده ترکیه به مناطق کردنشین عراق و سوریه

سرویس جهان- خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به تهدیدهای رئیس جمهور و زیر دفاع ترکیه، از احتمال حمله نظامی گسترده ترکیه به اقلیم کردستان و منطقه تحت کنترل کردهای سوریه در ماههای آینده خبر داد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و یاشار گولر، وزیر دفاع این کشور، در روزهای اخیر بر لزوم انجام عملیات شدیدتر و گسترده تر علیه نیروهای پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان و نیروهای کرد سوریه تاکید کرده اند.

یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه از تصمیم ترکیه برای ایجاد یک کریدور امنیتی به عمق 30 تا 40 کیلومتر در مرز عراق و سوریه خبر داده است.

خبرگزاری بلومبرگ اظهارات اخیر مقامات ارشد ترکیه درباره لزوم گسترش کریدور مرزی این کشور با عراق و سوریه را نشانه تلاش این کشور برای گسترش قلمرو تحت نفوذ آن در داخل خاک اقلیم کردستان عراق و منطقه تحت کنترل کردهای سوریه دانسته است.

به نوشته این خبرگزاری، ترکیه در حال حاضر بیش از 100 پایگاه نظامی در این مناطق ایجاد کرده است و اظهارات اخیر این مقامات می تواند به معنای آغاز عملیات نظامی زمینی جدید در ماههای آینده باشد.

بلومبرگ با اشاره به برگزاری انتخابات شهرداریهای ترکیه در پایان ماه جاری نوشت: اردوغان همواره به رای ناسیونالیست های ترکیه که خواهان ادامه جنگ با کردها هستند، نظر داشته است و این اظهارات می تواند به معنای تهییج ناسیونالیستها و جذب رای آنان باشد.

کد خبر 2768109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha