وزیر پیشمرگه: سپتامبر سال 2026 آخرین مهلت برای یکسان‌ سازی نیروهای پیشمرگه است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- شورش اسماعیل، وزیر پیشمرگه دولت اقلیم کردستان اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا ماه سپتامبر سال 2026 را به عنوان آخرین مهلت برای یکسان سازی نیروهای پیشمرگه تعیین کرده است.

به گزاش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، وزیر پیشمرگه دولت اقلیم کردستان به همراه مسرور بارزانی، رئیس دولت اقلیم کردستان در سفر خود به آمریکا با ساشا بیکر، معاون وزارت دفاع آمریکا و دیگر مقامات عالی رتبه این کشور دیدار کردند.

وزیر پیشمرگه در یک مصاحبه تلویزیونی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده برای یکسان سازی نیروهای پیشمرگه گفت: «وزارت دفاع آمریکا از ادامه ارسال کمک ها به پیشمرگه اطمینان خاطر داده است و سپتامبر سال 2026 به عنوان آخرین مهلت برای یکسان سازی مجدد نیروهای پیشمرگه تعیین شده است».

شورش اسماعیل بیان کرد: «مقامات آمریکا همه در صحبت های خود بر اهمیت نقش پیشمرگه تاکید داشتند، آنها اطمینان دادند که نیروی پیشمرگه نیروی مورد اعتماد آمریکا است، بنابراین واشنگتن به ارسال کمک های خود بە این نیروها ادامه خواهد داد».

وی تصریح کرد که آمریکا و ائتلاف به اهمیت مبارزه و شجاعت مردم کرد اذعان داشتند، آمریکا از ثبات اقلیم کرستان حمایت خواهد کرد و عراق را به حل مسالمت آمیز مشکلات خود با اقلیم کردستان تشویق میکند.

وزیر پیشمرگه تأکید کرد: «اتحاد کردها برای آمریکا مهم است، حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی باید اختلافات را کنار بگذارند و با همدیگر با تهدیدها مقابله کنند».

شورش اسماعیل اظهار داشت که دولت عراق قانون را نسبت به پیشمرگه نقض کرده است و تاکنون یک دینار یا یک گلوله را برای نیروهای پیشمرگه ارسال نکرده است.

کد خبر 2768025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha