دادستانی مریوان به موضوع غرفه های ورودی دریاچه زریوار ورود کرد

دادستان عمومی و انقلاب مریوان گفت: استقرار دکه های مستقر در ورودی دریاچه زریوار از طریق مسدود کرن مسیر پیاده روها، از مصادیق بارز حقوق عامه مردم است.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام کریمی در جلسه ساماندهی غرفه های ورودی دریاچه زریوار مریوان، بر ساماندهی مسیر ورودی این دریاچه تا قبل از آغاز سال جدید تاکید کرد و گفت: تالاب زریوار بزرگ ترین دریاچه آب شیرین غرب ایران و یکی از منحصربه فردترین دریاچه های آب شیرین در جهان بشمار می رود.

وی افزود: استقرار دکه های مستقر در ورودی این دریاچه که از طریق مسدود کردن مسیر پیاده روها سبب نارضایتی های مردمی در این خصوص شده و جابجایی این دکه ها از مطالبات مردم بوده که این موضوع از مصادیق بارز حقوق عامه مردم است.

دادستان عمومی و انقلاب مریوان اظهار کرد: نظر به عدم انجام تعهدات غرفه داران در مسیر این دریاچه و با توجه به تامین زیرساخت های لازم در کارگروه دریاچه زریوار جهت جابجایی غرفه ها به محل پیشنهادی شهرداری مریوان و رفع سد معبر پیاده رو ورودی دریاچه زریوار، این موضوع تا قبل از آغاز سال جدید عملیاتی شود.

حجت الاسلام کریمی مدیران ادارات محیط زیست، منابع طبیعی، شهرداری و منابع آب این شهرستان را مکلف کرد تا نسبت به تعیین تکلیف تمام دکه های مستقر در حریم و یا بستر دریاچه زریوار در زمان مقرر اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین دکه داران مکلفند جهت تنظیم قرارداد جدید به اداره محیط زیست مریوان مراجعه و پس از مشخص شدن محل استقرار، حسب نظر اداره محیط زیست اقدام و دکه غیر مجاز موجود در حریم و بستر دریاچه جمع آوری و به مکان جدید منتقل شود.

کد خبر 2767936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha