حمایت آمریکا از ترکیه علیه کردها

سرویس جهان- اندیشکده امریکن اینترپرایز موافقت جو بایدن با فروش جنگنده های اف 16 به ترکیه را حمایت رئیس جمهور آمریکا از ترکیه علیه کردها در عراق و سوریه تلقی کرده است.

به گزارش کردپرس، اندیشکده امریکن اینترپرایز در یادداشتی به موافقت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با فروش جنگنده های اف 16 به ترکیه را تقبیح کرده است. این اندیشکده با انتقاد شدید از جو بایدن به دلیل موافقت بی قید و شرط از فروش جنگنده های اف 16 به ترکیه تاکید کرده است این مسئله، با توجه به حملات روزانه ترکیه به کردها در عراق و سوریه به این معنی است که بایدن در ریختن خون کردها در عراق و سوریه شریک است.

این اندیشکده همچنین با اشاره به وجود دهها پایگاه نظامی ترکیه در عراق و سوریه نوشت: آمریکا در یک دهه گذشته، علاوه بر کمک های نظامی، هر سال 100 میلیون دلار کمک مالی مستقیم به ترکیه کرده است. این در حالی است که ترکیه از این کمک ها در راستای توسعه قلمرو خود در داخل عراق و سوریه استفاده کرده است.

امریکن اینترپرایز سکوت آمریکا در مقابل حملات هوایی ترکیه علیه زیرساخت های غیرنظامی مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را مورد انتقاد قرار داده و گفته است این سکوت به معنای نادیده گرفتن نقض حقوق بشر در سوریه توسط یکی از متحدان عضو ناتوی آمریکا توسط دولت جو بایدن است.

این اندیشکده آمریکا هشدار داده است ترکیه از جنگنده های جدید اف 16 آمریکا علیه کردها و ایزدیها در عراق و سوریه استفاده خواهد کرد.

کد خبر 2767892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha