۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید توافقی سیب زمینی در کردستان مصوب شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به آغاز خرید توافقی محصول سیب زمینی مازاد کشاورزان استان، گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این مهم مصوب شده است.

پیمان اسکندری در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، با اشاره به اینکه سیب زمینی کاران استان زیان دیده اند و باید برای رفع دغدغه این کشاورزان تلاش شود، گفت: هم اکنون حدود ۱۱۰ هزار تن سیب زمینی در انبارها و سردخانه های استان موجود است که به منظور حمایت از کشاورزان طرح خرید تضمینی سیب زمینی در سطح استان انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: در قالب این طرح ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات خرید توافقی سیب زمینی برای استان مصوب شده است که بانک های کشاورزی و توسعه تعاون وظیفه پرداخت این تسهیلات را بر عهده دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه زمان خرید توافقی تا ۲۷ اسفند بوده و در مرحله نخست ۵۵ میلیارد تومان را شامل می شود، افزود: صاحبان صنایع تبدیلی و صادر کنندگان می توانند ۹ هزار تن سیب زمینی از کشاورزان خریداری کنند.

اسکندری ادامه داد: بر اساس این طرح محصول سیب زمینی کشاورزان هر کیلوگرم ۶ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می شود که ۵ هزار و ۲۰۰ تومان آن توسط خریداران و یک هزار و ۳۰۰ تومان هم توسط تعاون روستایی و از محل اعتبار مصوب برای استان پرداخت خواهد شد.

کد خبر 2767845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha