مسعود بارزانی: اقلیت ها بدون کرسی اقلیت نمی‌توانند نمایندگی خود را در پارلمان داشته باشند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسعود بارزانی در دیدار با سفیر استرالیا با بیان اینکه لغو کرسی اقلیت ها ضریەای به مسئله مشارکت و همزیستی مسالمت آمیز است، گفت: «بە دلیل رقابت های شدید، ممکن است اقلیتها بدون وجود کرسی اقلیت نتوانند نمایندگی خود را در پارلمان کردستان به دست آورند».

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، دفتر بارزانی اعلام کرد که مسعود بارزانی با گلین مایلز، سفیر استرالیا در عراق در صلاح الدین دیدار کرد و طی این دیدار  درخصوص انتخابات پارلمان کردستان که قرار است در 10 ژوئن سال جاری برگزار شود، گفتگو شد و دو طرف درمورد موضوع دشواری برگزاری این فرایند بدون مشارکت همه اقلیت ها بحث و تبادل نظر کردند چراکه لغو کرسی اقلیت ها ضربەای به مسئله مشارکت و همزیستی مسالمت آمیز است.

همچنین تصریح شد که اقلیم کردستان همواره بر همزیستی مسالمت آمیز، بە عنوان یکی از اصول اصلی که مشارکت در روند سیاسی اقلیم بر آن بنیاد نهاده شده است، تأکید داشته است.

در بیانیه دفتر بارزانی آمده است، طی این دیدار به این اشاره شد که اقلیت ها یک بخش جدا نشدنی از مردم اقلیم کردستان هستند و به دلیل شدت رقابت ها ممکن است بدون وجود کرسی اقلیت نتوانند در پارلمان نمایندگی خود را داشته باشند.

در ادامه این دیدار، عدم خروج نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق مورد بحث قرار گرفت، بارزانی اشاره کرد که این یک موضوع ملی است و مربوط به همه بخشهای جمعیتی عراق است و از این رو باید خطر تجدید حیات تروریسم را درک کرد.

کد خبر 2767787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha