شرایط برای عادی‌سازی روابط با دمشق مساعد نیست

سرویس سوریه - «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اینکه شرایط برای عادی سازی روابط با دمشق مساعد نیست، اعلام کرد که با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود درباره مسئله سوریه گفتگو کرده است.

به گزارش کردپرس، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی با بیان اینکه شرایط برای عادی سازی روابط با دمشق مساعد نیست، افزود که با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود درباره مسئله سوریه گفتگو کرده است.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، دو روز پیش «سرگئی لاوروف»وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که به به دلیل وضعیت جنگ در نوار غزه، عادی سازی روابط سوریه و ترکیه غیر ممنک است.

پیشتر رسانه های روسی به نقل از منابع ریاست جمهوری ترکیه هرگونه دیدار آتی «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای وی را نامحتمل دانستند.

در همین رابطه فیدان در یک کنفرانس خبری در پایان مجمع دیپلماتیک آنتالیا در روز یکشنبه گفت: «ما باید مسائل مربوط به سوریه را به تفصیل مورد بررسی قرار دهیم. بازگشت پناهجویان، نوشتن قانون اساسی جدید و موارد دیگر، همگی مسائل معلقی هستند که نیازمند زمان هستند و وضعیت برای عادی سازی روابط به هیچ وجه مناسب نیست.»

کد خبر 2767779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha