رستوران‌های اقلیم کردستان به رغم بحران اقتصادی دراقلیم، همچنان پر رونق هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- خالد حیدر، کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه سلیمانیه، از دلایل رونق رستوران‌های اقلیم کردستان به رغم بحران اقتصادی در اقلیم خبر داد.

به گزارش کردپرس، خالد حیدر، در گفتگو با خبرگزاری «بغداد الیوم» با اشاره به اینکه رستوران‌های اقلیم کردستان به رغم بحران اقتصادی در اقلیم همچنان پررونق هستند، گفت: مراجعه کنندگان به این رستوران‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند که شامل بخشی از شهروندان اقلیم کردستان هستند که تحت تأثیر بحران اقتصادی قرار نگرفته‌اند و نسبت آنها حدود 20 درصد است، اینها بازرگان وصاحبان شرکت ها هستند که مرتب به رستوران  ها می روند و زندگی عادی خود را می گذرانند.

خالد حیدر افزود: گروه دوم، بازاریان و مغازه داران هستند که در رستوران ها به خصوص صبحانه و ناهار را صرف می کنند، زیرا تا شب به خانه هایشان بازنمی گردند.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: گروه سوم را گردشگران مناطق مرکزی و جنوبی عراق تشکیل می دهندکه از شهرهای اقلیم کردستان دیدار می کنند و مدام در رستوران ها غذا می خورند.

وی تصریح کرد: با وجود این سه قشر جامعه اقلیم کردستان، شهروندان اقلیم  نیزعاشق زندگی هستند و دوست دارند حتی یک یا دو بار در ماه برای صرف غذا با  اعضای خانواده های خود به رستورانها بروند، لذا همه این عوامل  موجب شده است که رستوران های اقلیم کردستان تحت تأثیر بحران  اقتصادی قرار نگیرند.

 گفتنی است که اقلیم کردستان پس از توقف صادرات نفت خود از طریق بندر جیهان ترکیه،مدت یک سال است که با یک بحران اقتصادی واقعی  مواجه است و همین مسئله باعث شده است که دولت  اقلیم نتواند حقوق کارکنان خود را پرداخت کند و منتظر  وامهای پرداختی توسط بغداد به اربیل باشد که معمولا دیر و نامنظم صورت می گیرد، به طوری که کارکنان اقلیم  همچنان حقوق سه ماهه آخر سال گذشته خود را هنوز دریافت نکرده اند.

کد خبر 2767751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha