۲۴ نامزد در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد رقابت دارند

فرماندار شهرستان مریوان گفت: در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد بعد از بررسی های هیأت اجرایی شهرستان و هیأت نظارت بر انتخابات استان و کشور، ۲۴ نفر برای رقابت به دست آوردن کرسی نمایندگی مجلس باقی ماندند.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل احمدی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد بعد از بررسی های هیأت اجرایی شهرستان و هیأت نظارت بر انتخابات استان و کشور نهایتاً ۳۸ واجد شرایط تشخیص داده شدند و در این مدت تعدادی انصراف دادند و ۲۴ نفر به رقابت می پردازند.

وی اظهار کرد: ۱۶۱ شعبه اخذ رأی در مریوان با یک حوزه اصلی و ۲ حوزه فرعی بخش خاومیرآباد و سرشیو فعال هستند و ۲ هزار نفر عوامل در بخش های مختلف اجرایی و بازرسی و نظارت در شهرستان مریوان حضور دارند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان مریوان افزود: اصلی ترین رکن تحقق مردم سالاری در نظام های سیاسی از کانال انتخابات محقق می شود و انتخابات بستری برای میزان مردمی بودن حکومت ها تلقی و مجرا و پلی برای مشارکت دادن مردم در قدرت محسوب می شود.

احمدی ادامه داد: اقتدار، عزت و قدرت کشور بستگی به قدرت نرم دارد که میزان مشارکت و پشتیبانی مردم در تشکیل حکومت ها و ساخت قدرت آن را شکل می دهد و اصلی ترین کارکرد آن در کنار گردش نخبگان و ایجاد زمینه ای برای جابجایی نخبگان در قدرت زمینه ای برای تحقق مشارکت مردم در قدرت است.

کد خبر 2767551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha