کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال در کردستان شروع شد

کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال در قالب تفاهم نامه بین سپاه بیت المقدس کردستان و اداره کل منابع طبیعی استان، به صورت نمادین در پارک جنگلی توس نوذر سنندج آغاز شد.

به گزارش کرد پرس، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در حاشیه آغاز این طرح، گفت: این تعداد نهال در قالب تفاهم نامه با سپاه و بسیج سازندگی استان و در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور از امروز آغاز و تا پایان هفته منابع طبیعی کشت خواهد شد.

بهزاد شریفی پور با بیان اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سیاست های دولت سیزدهم و مورد تاکید رهبری است، افزود: این طرح در ۴ سال اجرا خواهد شد و سهم کردستان از آن ۳ میلیون اصله نهال است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هر ایرانی باید در سال سه نهال کشت کند، اظهار کرد: تاکنون از سهم استان، یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال غرس شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان ادامه داد: از ۳ میلیون کاشت نهال سهم کردستان، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال زارعت چوب است که در حاشیه رودخانه ها و اراضی مستثنیات اشخاص کشت می شود و جهاد کشاورزی عرصه ۴ هکتاری کنار نهالستان گریزه سنندج دارد که آن را برای تولید نهال تعهد داده شده، به مدت ۴ سال در اختیار منابع طبیعی گذاشته است.

شریفی پور یادآور شد: دلیل آنکه بخش مهمی از کشور ما در کمربند خشک و نیمه خشک واقع شده، بنابراین دارای اکوسیستم حساستری است و این موضوع وظیفه ما را در حفظ جنگل ها سنگین تر می کند.

کد خبر 2767465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha