احکام دادگاه فدرال غیر منتظره و ناعادلانه هستد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رئیس فراکسیون جبهه ترکمانی در مجلس عراق از دفتر اجرایی جبهه ترکمانی عراق بازدید کرد و از سوی وزیر امور اقلیتها در دولت اقلیم کردستان مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش کردپرس روز دوشنبه ارشد صالحی رئیس فراکسیون ترکمانی در مجلس عراق به دفتر اجرایی جبهه ترکمانی در اربیل رفت با آیدین معروف وزیر امور اقلیتهای دولت اقلیم کردستان و عضو دفتر سیاسی جبهه ترکمانی دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف وضعیت اقلیم کردستان و پیامدهای ناشی از صدور حکم دادگاه فدرال مبنی بر انحلال کرسی اقلیتها در پارلمان کردستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در بخش دیگری از این دیدار دو طرف بر غیرمنتظره و ناعادلانه بودن حکم دادگاه نسبت به حقوق اقلیتهای کردستان و اثرات منفی این حکم بر موضوع همزیستی صلح آمیز و عدالت و برابری در جامعه تاکید کردند.

رهبر فراکسیون جبهه ترکمانی در مجلس عراق از اقلیتهای ترکمن استانهای اقلیم کردستان خواست که خود را برای شرکت در انتخابات آینده پارلمان کردستان در قالب یک لیست آماده کنند.

روز چهارشنبه دادگاه عالی فدرال عراق نشست خود در خصوص تصمیم گیری نهایی درباره شکایتی که بر علیه موضوع حقوق کارمندان اقلیم کردستان و قانون انتخابات پارلمان کردستان طرح شده بود، برگزار کرد.

بخشی از تصمیمات دادگاه فدرال درباره قانون انتخابات کردستان به شرح زیر است:

  1. جایگزینی کمیسیون عالی مستقل انتخابات و نظرسنجی عراق به جای کمیسیون عالی مستقل اقلیم کردستان در امر اجرا و نظارت بر  ششمین دوره انتخابات پارلمان کردستان
  2. تقسیم اقلیم کردستان به چهار حوزه انتخاباتی برای برگزاری ششمین دوره انتخابات پارلمان کردستان
  3. حذف و غیرقانونی بودن کرسی اقلیتها که  تعداد آنها ۱۱ کرسی هستند، بدین ترتیب تعداد کل کرسی‌های پارلمان کردستان از ۱۱۱ کرسی به ۱۰۰ کرسی کاهش پیدا خواهند کرد.

کد خبر 2767442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha