نشست تعیین کننده‌ای برای تعیین استاندار کرکوک برگزار خواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یکی از مقامات حزب دمکرات کردستان اعلام کرد که احزاب پیروز در انتخابات شورای استان کرکوک در اوایل ماه آینده نشستی تعیین‌کننده برای بحث درباره تشکیل دولت محلی کرکوک برگزار خواهند کرد و افزود که حزب دمکرات کردستان اصرار دارد یک استاندار کرد غیر حزبی برای کرکوک تعیین شود.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، حسن مجید، رئیس لیست حزب دمکرات کردستان در شورای استان کرکوک به وب‌سایت رسمی این حزب گفت: «تلاش‌ها برای تعیین استاندار کرکوک در همه زمینه‌ها ادامه خواهد داشت، از این پس جلسات شورای استان کرکوک جدیتر خواهد شد تا بین احزاب سیاسی تفاهم صورت بگیرد و در آینده یخ فعلی بین احزاب برنده شکسته شود و به نتیجه‌ای برای تعیین استانداری که مورد قبول همه احزاب سیاسی باشد برسیم».

وی در خصوص احتمال دیدار حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی گفت: «اطلاعات دقیقی ندارم، اما پیش بینی می شود که بین حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی درباره موضوع استانداری کرکوک نشستی برگزار شود، اما از زمان و مکان دقیق آن اطلاعی ندارم».

حسن مجید اشاره کرد که حزب دمکرات کردستان بر انتصاب یک استاندار کرد با تجربه برای کرکوک تاکید دارد، از آن جایی که کرکوک شهری چند قومیتی و اقلیتی است، باید فردی تکنوکرات و شایسته برای خدمت به همه احزاب و اقلیت های کرکوک به عنوان استاندار این شهر تعیین شود.

حسن شیخانی، عضو دفتر هماهنگی حزب دمکرات کردستان در کرکوک به وب‌سایت رسمی حزب دمکرات کردستان گفت که در روزهای اخیر جلسه‌ای با حضور احزاب پیروز انتخابات در مورد کرکوک در بغداد برگزار شد، قرار است هر یک از احزاب دستور کار خود را برای نشست آماده کنند، در آن حاضر شوند و بحث کنند و به یک توافق برسند و شورا تشکیل جلسه داده و در مورد پست های کرکوک تصمیم گیری کند.

شیخانی افزود: «ما جز رسیدن به توافق چاره‌ای دیگر نداریم، 18 سال است که هیچ انتخاباتی در کرکوک برگزار نشده است، اگر این هم بار موفق نشویم، باز هم کرد اولین متضرر خواهد بود، چرا که ما در انجام امور مشارکت نداریم و استاندار با تک روی کارها انجام می دهد، بنابراین همچنان اصرار داریم که باید یک استاندار کرد مستقل و تکنوکرات تعیین شود تا بدون تبعیض به همه مردم کرکوک خدمت کند».

کد خبر 2767401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha