مدیر بخش انتخاباتی حزب دمکرات کردستان: برخورد دادگاه فدرال عراق با موضوع انتخابات کردستان سیاسی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- شهروندان اقلیم کردستان از به تعویق افتادن مداوم جلسات دادگاه فدرال درباره‌ی انتخابات پارلمانی کردستان نگران هستند و معتقدند که این اقدامی برای ایجاد موانع و تضعیف موقعیت اقلیم کردستان است و خواهان تعیین موعد انتخابات در اسرع وقت هستند.

به گزارش کردپرس، "کاوه گَردی" مدیر بخش انتخاباتی حزب دمکرات کردستان به کردستان ۲۴ گفت که دادگاه فدرال، پارلمان کردستان را در کمترین زمان منحل کرد، اما پس از ۱۱ جلسه هنوز تصمیمی درباره‌ی تعیین موعد برگزاری انتخابات اتخاذ نکرده است که هدف از آن ایجاد مانع برای اقلیم کردستان است.

کاوه گَردی افزود که دادگاه فدرال اساساً سیاسی است، در غیر این صورت، باید برای پارلمان کردستان آلترناتیو تعیین می‌کرد. حداقل یک تاریخ برای انتخابات تعیین می‌کرد، اما آنها می‌خواهند جایگاه اقلیم کردستان را تضعیف کنند.

بالا ملاحسن یکی از شهروندان اقلیم کردستان به کردستان ۲۴ گفت که دادگاه عالی فدرال بدون هیچ دلیلی تصمیم‌گیری در مورد انتخابات پارلمان کردستان را روزبه‌روز به تعویق می‌اندازد و می‌خواهد خلئی که در اقلیم کردستان بر اثر به تعویق افتادن انتخابات به وجود آمده است ادامه داشته باشد و از این طریق حاکمیت اقلیم کردستان را با شکست مواجه کند.

دادگاه فدرال در مدت کمتر از یک سال تاکنون ١١ بار شکایت اتحادیه‌ی میهنی کردستان علیه انتخابات پارلمانی را به تعویق انداخته است.

دادگاه فدرال در کمتر از یک سال ۱۱ بار شکایت اتحادیه میهنی کردستان علیه قانون انتخابات پارلمانی کردستان را به تعویق انداخته و پیش‌بینی می‌شود در دوازدهمین نشست به این شکایت رسیدگی کند.

کد خبر 2767213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha