۳۴۳ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری های کردستان پرداخت شد

مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا دی ماه ۱۴۰۲، رقمی معادل ۳۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های کردستان پرداخت شده است.

به گزارش کرد پرس، مصطفی فعله گری در جمع خبرنگاران کردستان، گفت: کل رقم پرداختی در سال گذشته معادل ۳۴۰ میلیارد تومان بوده است که امسال طی ۱۰ ماه این رقم محقق شده و بالغ بر ۳۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به شهرداری ها و دهیاری های استان کردستان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: براساس بند دوم ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، کلیه نقاط شهری و روستایی شامل این پرداخت ها می شوند و مالیات ارزش فزوده که از کالاهای مصرفی اخذ شده در واقع برای مردم هزینه می شود و حدود یک هزار و ۷۰۲ شهر و روستا در استان به صورت دائمی از منافع پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده برخوردار هستند که منبع مهمی برای اداره شهرها و مناطق روستایی است.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان افزود: در بین تمام نقاط شهری و روستایی استان، شهرداری سنندج با رقم ۸۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، شهرداری سقز با مبلغی بیش از ۳۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، شهرداری مریوان با ۲۹ میلیارد ۸۲۰ میلیون تومان و شهرداری بانه با بیش از ۲۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان به ترتیب بیشترین مبالغ را در ۱۰ ماه گذشته دریافت کرده اند.

فعله گری ادامه داد: شهرداری قروه ۱۶ میلیارد و ۶۳۲ میلیون تومان، شهرداری کامیاران ۱۲ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان، شهرداری بیجار ۱۲ میلیارد و ۱۴۶ میلیون تومان، دیواندره نزدیک به ۷ میلیارد و ۲۲۶ میلیون تومان، شهرداری دهگلان ۵ میلیارد و ۵۲۲ میلیون تومان، شهرداری شهرداری کانی دینار ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و شهرداری سروآباد یک میلیارد و ۸۸ میلیون تومان دریافت کرده اند.

وی یادآور شد: همچنین شهرداری های سریش آباد یک میلیارد و ۵۲۹ میلیون تومان، دلبران یک میلیارد و ۴۲۶ میلیون تومان، یاسوکند ۸۴۷ میلیون تومان، بلبان آباد ۶۷۸ میلیون تومان، اورامان تخت ۶۷۴ میلیون تومان، زرینه ۴۴۴ میلیون تومان، صاحب ۶۵۸ میلیون تومان، آرمرده ۴۸۹ میلیون تومان، دزج ۴۷۱ میلیون تومان، شهرداری موچش ۷۱۶ میلیون تومان دریافت کرده اند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان بیان کرد: علاوه بر شهرها، تمام روستاهای دارای دهیاری و بدون دهیاری نیز شامل این پرداخت ها می شوند، به عنوان مثال دهیاری روستای آساوله سنندج به میزان بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، دهیاری روستای دوشان سنندج یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و دهیاری روستای مالوجه قروه ۸۸۴ میلیون تومان از عوارض مالیات بر ارزش افزوده بهره مند شده اند.

گفتنی است طبق قانون ۴ درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده وصول شده در استان باید به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شود که این امر هر ماه انجام می شود و این واریزی ها صرف عمران و آبادانی شهرها شده و نقش کلیدی در تامین بودجه عمرانی شهرها و روستاها دارد.

کد خبر 2767170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha