مثنی امین: هدف ما از شرکت در نشست مجلس با موضوع خروج نیروهای آمریکایی از عراق، ممانعت از پراکندگی میان قومیتهای عراقی بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ دکتر مثنی امین نماینده حزب اتحاد اسلامی کردستان دربارۀ نشست روز شنبه مجلس عراق که ویژه موضوع خروج نیروهای آمریکایی از عراق بود به صدای آمریکا گفت: ما با دو هدف در این نشست شرکت کردیم یکی از این اهداف جلوگیری از  پراکندگی میان قومیتهای مختلف عراقی بود، هدف دیگر خالی نکردن صحن مجلس برای کسانی که قصد دارند اقلیتها را وارد جنگی کنند که ربطی به آنها ندارد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری زمن پرس، مثنی امین اعلام کرد ما مایل بودیم بخشی از کُردها در این نشست شرکت کنند تا نظرات کُردها در این نشست انعکاس یابد، نباید صحن مجلس را  برای کسانی که هر آنچه می‌خواهند اظهار کنند، ترک کنیم همچنین نباید فرصتی را فراهم کنیم و کینه توزی در میان اقلیتها شکل بگیرد.

وی افزود: این موضوع برای شرکت کننده‌های این نشست بسیار مهم است، اگر در آینده نشستی در ارتباط با اقلیم کردستان برگزار شود و آنها این نشست را تحریم کنند آن وقت چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

وی تصریح کرد: هر آنچه لازم را بود که کُردها به آنها بگویند ما در این نشست ارائه دادیم، برای مثال تمام گروههای داخل حشدالشعبی باید به دستور رئیس کل نیروهای مسلح عمل کنند اما من در عجبم که چرا برخی از گروههای مسلح اقداماتی را انجام می‌دهند که نخست وزیر آنها را محکوم می‌کند به عبارت دیگر اینها با دستور چه کسی عمل می‌کنند و برنامه‌های چه کسی را اجرا می‌کنند؟ آیا گروهها مسلح این حق را دارند که ما را وارد جنگی کنند که ما با آن موافق نبوده‌ایم؟

مثنی امین تاکید کرد: در نشست مجلس عراق نمایندگان شرکت کننده، کُردها و احزاب سنی را به دلیل شرکت نکردن در این نشست خائن خواندند و این اقدام آنها را خدمت به برنامه‌های بیگانگان توصیف کردند.

از طرف دیگر کاروان یارویس دبیر فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق به صدای آمریکا گفت: ما خواهان دستیابی به راه‌حلی از طریق گفتگو میان دولت عراق و نیروهای ائتلاف و آمریکاییها به منظور رفع این موضوع خروج نیروهای خارجی از عراق هستیم.

در مقابل یادگار محمود نماینده حزب دمکرات کردستان اعلام کرد: «عدم مشارکت ما در راستای تامین منافع عمومی ملت عراق است، زیرا با خروج نیروهای آمریکایی از عراق ثبات ناقضی هم که اکنون در این کشور وجود دارد آن هم از بین خواهد رفت حضور نیروهای ائتلاف در حال حاضر یک امر ضروری و لازم است».

نشست مجلس عراق با شرکت کمتر از ۱۰۰ نماینده برای بررسی موضوع خروج نیروهای آمریکایی در عراق برگزار شد، از مجموع ۶۳ نماینده کرد تنها ۲ نماینده در این نشست شرکت کردند که آنها هم سوران عمر نماینده جماعت عدالت کردستان و دکتر مثنی امین نماینده حزب اتحاد اسلامی بودند.

کد خبر 2766905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha