نزدیک به پنج ماه است که مدارس اقلیم به دلیل اعتصاب تعطیل شده و آموزش و پرورش به تعلیق و مجازات روی آورده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- هفته آینده پنج ماه میشود که پروسه آموزش در دو استان و دو اداره مستقل اقلیم کردستان با مشکل و اعتصاب پیش می رود. وزارت آموزش و پرورش و ادارات تلاش کردند تا از رسیدن وضعیت به این مرحله جلوگیری کنند، اما گویا قصد دارند به مجازات و تعلیق متوسل شوند.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، شنه علی یکی از معلمان اعتصاب کننده است، هفته گذشته او و سه معلم دیگر بدون قصد و اطلاع خودشان از مدرسه نسل نو به مدرسه کرمانشاه منتقل شده‌اند.

شنه  علی به روداو گفت: «نامه من با عنوان معلم اضافه کار نوشته شده در حالی که من 20 بخش درس دارم، طبق قانون آخرین معلم مدرسه باید منتقل می شد که من معلمی نیستم که پنج بخش دارد».

در چنین شرایطی بزرگترین متضرر دانش آموزان و والدین آنها هستند، راه حل برای عقب نیفتادن دانش آموزان و والدین آنها که نتوانسته اند به مدارس خصوصی روی بیاورند چیست؟

چنارعلی، مادر یک دانش آموز است و از شرایط فرزندش می گوید: «بچه مدرسه‌ای من از شب تا صبح از ما مدرسه میخواهد، مدرسه را دوست دارد و من نمی توانم کاری برایش انجام دهم».

بفراو علی، فرزندش دانش آموز است و میگوید: «من هیچ کاری از دستم برنیامده فرزندانم دائم با موبایل و آیپد مشغول هستند، مگر از این به بعد که می گویند ممکن است مدرسه باز شود».

مصلح عیسی، پدر یک دانش آموز دیگر می گوید: «من هر کاری از دستم بر می آمد برای دانش آموزم در خانه انجام داده ام، اما این به تحصیل در مدرسه نمی رسد».

فرهاد مصطفی، که خودش یک پیشمرگه و پدر چند دانش آموز است، می گوید: «دانش آموزان من در خانه فقط مشغول آیپد هستند و هر از چند گاهی به مدرسه می روند، اما دیگر چیزی یاد نمی گیرند».

 بر اساس اعلام شورای معلمان معترض، در طی یک ماه نزدیک به سه هزار معلم به عنوان غایب ثبت شده‌اند و 20 معلم دیگر به مدارس دیگر منتقل شده اند.

این وضعیت اجباری کاری کرده است که اکثر مدارس کلاس های درس را بیشتر و تایم کلاس ها را  کاهش دهند، در برخی مدارس نیز معلمان، درسی را تدریس می کنند که رشته تخصصی خودشان نیست.

کد خبر 2766815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha