عملیات انسانیت و امنیت وارد روز ششم شد

سرویس سوریه - نیروهای آسایش کردستان سوریه وارد ششمین روز از مرحله سوم عملیات موسوم به «انسانیت و امنیت» در اردوگاه هول شدند.

به گزارش کردپرس، نیروهای امنیت داخلی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(آسایش) وارد ششمین روز از مرحله سوم عملیات موسوم به «انسانیت و امنیت» در اردوگاه هول که محل نگه‌داری خانواده‌های اعضای داعش و پناهجویان است شدند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، نیروهای آسایش کردستان سوریه با حمایت نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) و یگان‌های مدافع زنان (YPJ) مرحله سوم عملیات موسوم به « انسانیت و امنیت» را در تاریخ ۲۷ ژانویه آغاز کردند.

در ششمین روز عملیات، نیروهای آسایش عملیات جستجو را در قسمت پنجم اردوگاه هول آغاز کردند.

در آن بخش، سوری‌هایی هستند که پس از نابودی داعش در باغوز در سال ۲۰۱۹ توسط نیروهای SDF در این اردوگاه مستقر شدند.

قبل از شروع عملیات جستجو، نیروهای آسایش از طریق بلندگوها از ساکنان این اردوگاه را فراخوانده بودند تا به مراکز ثبت‌نام مراجعه کنند تا مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) مدارک آنها را ثبت کند.

در بخش پنجم نیز مانند بخش پناهجویان کودکان خانواده‌های داعش شعارهای داعش را علیه نیروهای آسایش و SDF و YPJ سر دادند.

در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۳ یکی از سرکردگان داعش به نام «ابوعبیده العراقی» در بخش پنجم این اردوگاه کشته شد. ابوعبیده در کشتار بسیاری از مردان و زنان در اردوگاه دست داشت و مسئول هدف قرار دادن کسانی بود که ایدئولوژی داعش را رها می‌کردند یا آن را رد می‌کردند.

در این بخش، در مرحله دوم عملیات موسوم به « انسانیت و امنیت» که در سال ۲۰۲۲ صورت گرفت، درگیری بین نیروهای SDF و داعش روی داد که در نتیجه آن ۲ عضو نیروهای SDF کشتە و بسیاری نییز مجروح شدند.

کد خبر 2766467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha