میزان کشفیات کالاهای قاچاق در مرز باشماق مریوان ۱۰۰ درصد افزایش یافت

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: میزان کشفیات کالاهای مکشوفه قاچاق در مرز باشماق مریوان در دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در جمع خبرنگاران گفت: در راستای مبارزه با قاچاق در سطح استان، حسب دستورات مقامات قضایی دادگستری شهرستان مریوان و با هماهنگی پلیس گمرک مرز باشماق، در دی ماه سال جاری کالاهای قاچاق نظیر انواع سوخت، خودرو، مشروبات الکلی، مهمات جنگی و ... به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد و ۸۲ میلیون توامن کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: همچنین در این خصوص ۱۲۴ فقره پرونده قضایی و تعزیراتی تشکیل شده و ۵۰ نفر از متهمین با صدور قرار تامین متناسب، بازداشت و روانه زندان شده اند.

رئیس کل دادگستری کردستان برخورد و مبارزه جدی با مقوله قاچاق را سرلوحه اقدامات دستگاه قضایی استان عنوان کرد و افزود: از جمله عوامل افزایش کشفیات کالاهای قاچاق در ماه گذشته می توان به تشدید اقدامات کنترلی دقیق در مبادی ورودی و خروجی مرز باشماق، شناسایی شیوه و شگردهای قاچاقچیان سوخت، افزایش ساعات خدمات کارکنان گشت مبارزه با قاچاق شهرستان و اجرای گشت و عملیات مشترک فرماندهی مرزبانی و پاسگاه های انتظامی محدوده مرز باشماق مریوان اشاره کرد.

کد خبر 2766297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha