حضور ترکیه در سوریه مانع اصلی عادی سازی روابط این دو کشور است

سویس سوریه - «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه «پوتین» در سوریه ، حضور ترکیه در سوریه را مانعی برای عادی سازی روابط آنکارا و دمشق عنوان کرد.

به گزارش کردپرس، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در سوریه حضور دولت ترکیه در سوریه را مانعی برای عادی سازی روابط آنکارا و دمشق دانست و اعلام کرد که برگزاری نشستی در سطح وزرای دفاع دو کشور امکان پذیر نیست.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در سوریه با اعلام اینکه تاکنون هیچ پیشرفتی در خروج ارتش ترکیه از سوریه حاصل نشده است، گفت: « حضور این ارتش در سوریه مانع عادی سازی روابط سوریه و ترکیه می شود.»

لاورنتیف ادامه داد: « هیچ پیشرفتی وجود ندارد. ترکیه به طور غیر رسمی اعلام می‌کند که برای خروج از سوریه آماده هستند و نمی‌خواهند هیچ نیرویی در سوریه داشته باشند و در شرایط مناسب آماده خروج خواهد بود. اما این شرایط مساعد چیست؟»

لاورنتیف همچنین آشکار ساخت که روابط بین نهادهای امنیتی روسیه، ایران، ترکیه و ایران وجود دارد اما امکان برگزاری نشست در سطح وزرای دفاع دو کشور وجود ندارد.

لاورنتیف در پایان تایید کرد که اکنون تماس‌هایی بین نمایندگان سازمان‌های اطلاعاتی روسیه، سوریه، ترکیه و ایران وجود دارد و هنوز زود است که در مورد تبادلات وزرای دفاع چهار کشور صحبت کنیم.

کد خبر 2766255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha