میز کشوری اقلیم کردستان عراق در آذربایجان غربی برگزار شد

سرویس آذربایجان غربی- اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از برگزاری میز کشوری اقلیم کردستان عراق همزمان با هفتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان به ریاست معاون اقتصادی استاندار و سرپرست دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و مدیران اقتصادی استان در محل استانداری خبر داد.

به گزارش کردپرس از صمت؛ مدیرکل صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی نزدیک به ۲۳ درصد از مبادلات مرزی کشور را به خود اختصاص داده است و در سال جاری میزان صادرات آذربایجان غربی به اقلیم عراق رشد ۵۸ درصدی دارد.

عبدالحمید سرتیپی، در میز تخصصی عراق با رویکرد اقلیم کردستان عراق که ٢٦ دی ماه برگزار شد گفت: یکی از تاکیدات و سیاست های راهبردی استاندار محترم و تیم اقتصادی استان و دیپلماسی اقتصادی استان ارتباط ویژه و تنگاتنگ با کشورهای همجوار  است.

سرتیپی با اشاره به وجود ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک گفت: آذربایجان غربی تنها استانی است که با ۳ کشور ترکیه، اقلیم کردستان و جمهوری خود مختار نخجوان مرز مشترک داشته و دارای پتانسیل‌ها و ویژگی های خاص صادراتی است.

او افزود: آذربایجان غربی با دارا بودن شش پایانه مرزی پلدشت، بازرگان، سرو، رازی، تمرچین و کیله از پتانسیل خوبی برای صادرات بهره مند میباشد و خوشبختانه راهبرد ویژه استانداری آذربایجان غربی و شخص آقای استاندار تکمیل تمام زیرساختهای مربوط به توسعه صادرات استان است.

کد خبر 2765968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha