هشدار معلمان معترض گرمیان به معلمان دینی و امامان جمعه مساجد این منطقه

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ معلمان معترض گرمیان با صدور پیامی ضمن هشدار به معلمان دینی و امامان جمعه همه مساجد گرمیان اعلام کردند اعتصابات ما تنها برای تحقق حقوق معلمان بخش آموزش و پرورش نیست بلکه خواستار احقاق حقوق همه اصناف معلمان و کارمندان اقلیم کردستان شده‌ایم تا پرداخت حقوق این اصناف به بغداد انتقال یابد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خندان، معلمین معترض گرمیان در پیامی اعلام کردند بر اساس اطلاعات ما، اداره اوقاف گرمیان از تمامی امامان مساجد و علمای دینی منطقه گرمیان و مناطق اطراف آن خواسته است که در خطبه های نماز جمعه از معلمان بخواهند تحریم را بشکنند و به کلاس های درس بازگردند.

 در این بیانیه اشاره شده است از علمای دینی و امامان جمعه می‌خواهیم که زیر بار این خواسته اداره اوقاف نروند زیرا اعتصابات ما تنها برای تحقق حقوق معلمان بخش آموزش و پرورش نیست بلکه ما خواستار احقاق حقوق همه اصناف معلمان و کارمندان اقلیم کردستان شده‌ایم تا پرداخت حقوق این اصناف به بغداد انتقال یابد. معلمان دینی نیز بخشی از این موضوع هستند.
در این بیانیه تصریح شده است لدیهی است که معلمان و علمای دینی جانشین پیامبر اسلام (ص) هستند و همواره پیشگامان و الگوهای جامعه بوده اند و به جهت اعتقادات قوی دینی خود پیام مقدس اسلام را برای بشریت و مسلمانان تبیین کرده اند. و با استناد به آیات بسیاری از قرآن کریم که خداوند بزرگ در آن بیش از  ۱۰۰ از ظلم وستم سخن گفته، از مظلومان حمایت کرده و مواضع و سخنان خود را در برابر ظالمان داشته‌اند، اکنون نیز امیدورایم که این قشر از جامعه دینی همانند قبل در مقابل ستم و ستمکاران مقابله کنند و حامی ظالمان نباشند و مدافعان شجاعی در راستای احقاق حقوق معلمان و کارمندان باشند.

کد خبر 2765943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha