سامانه ۱۵۲۶ جهت سوت زنی مالیاتی اندیشیده شده است

سرویس ایلام - مدیر کل امور مالیاتی ایلام در نشست با اعضای حقیقی شورای اطلاع رسانی استان ضمن تشریح برخی چالش‌های حوزه مالیات، عنوان کرد: برای گزارش فرارهای مالیاتی سامانه‌ای جهت سوت زنی مالیاتی اندیشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عزیزالله عباسپور گفت: مالیات گرفتن از مردم مشکلات و چالش‌های خاص خود را دارد، نمونه آن موضوع پزشکان است که خیلی با آن دست و پنجه نرم کردیم، انتظارمان این است که برای مردم جا بیفتد که ما در این وسط نقشی نداریم و فقط می‌توانیم طرف را جریمه کنیم.

وی گفت: در بحث سوت زنی مالیاتی اطلاعاتی بر روی سامانه ۱۵۲۶ می‌آید، وقتی اطلاعات تخلفاتی هر صنفی دست ما بیاید، بر اساس ماده ۱۸۱ و با حضور نماینده دادگستری و ۲ نفر از همکاران خودمان به بازدید می‌روند و ضمن بررسی گزارش تهیه می‌کنند.

عباسپور اضافه کرد: ما عامل برخورد نیستیم و نمی‌توانیم مطب پزشک و یا مغازه‌ای را پلمپ کنیم، ما اطلاعاتشان را می‌آوریم و بازخورد را روی پرونده می زنیم، گزارش می‌نویسند و در زمان رسیدگی علاوه بر محرومیت از معافیت و تسهیلات مالیاتی، جریمه هم می‌کنیم و نحوه برخورد ما همین است.

وی گفت: در جلسه ای که با طلافروشان داشتیم به یک جمع بندی رسیدیم و علت مخالفت طلافروشان در موضوع اخیر به این جهت بود که طلافروشان می‌گفتند سرمایه یعنی طلای ما در سامانه ثبت نشود و به عنوان سرمایه معرفی نشود که بعداً از آن، عایدات بر سرمایه از ما بگیرند.

مدیر کل امور مالیاتی استان ایلام تصریح کرد: ۵۰ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی ما معاف هستند که مطمئنم در ایلام از این هم بیشتر است.

کد خبر 2765775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha