ظرف مدت ۸۳ روز منشاء ۴۱% از حملات انجام گرفته بر علیه نیروهایی آمریکایی از خاک عراق بوده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با ارائه آمار حملات انجام گرفته بر علیه نیروهای آنها در عراق و سوریه اعلام کرد تنها پس از تاریخ ۴ ژانویه سال ۲۰۲۴ تا کنون یعنی پس از حمله نیروهای آمریکایی به مواضع حشدالشعبی در خیابان فلسطین بغداد ۹ بار به پایگاههای نظامی آنها حمله شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری هاولاتی، «پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد از تاریخ ۴ ژانویه سال ۲۰۲۴ تا کنون ۹ بار به مواضع نظامی نیروهای ما حمله شده است و در کل ظرف مدت ۸۳ روز ۱۲۷ بار به نیروهای ما حمله شده است که ۵۲ بار از خاک عراق و ۷۵ بار از خاک سوریه این حملات انجام گرفته‌اند.

بر اساس این آمارها ۴۱% از این حملات از خاک عراق صورت گرفته‌اند و منشاء ۵۹% آنها از خاک سوریه بوده است.

پاتریک رایدر اعلام کرد  از ابتدای شروع بحران وجنگ میان اسرائیل و حماس، شبه نظامیان وابسته به ایران حملات موشکی و پهبادی خود را برعلیه نیرو های ائتلاف به ویژه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه شدت بخشیده‌اند.

شایان ذکر است که در تاریخ ۲۰۲۴/۱/۴ جنگندهای نیروهای آمریکایی در پاسخ به حملات شبه نظامیان عراقی به مواضع آنها به پایگاه نظامی حشدالشعبی در خیابان فلسطین بغداد حمله کرد و در پی آن تعدادی از نیروهای مسلح «نجباء» عراق کشته و زخمی شدند که در میان کشته شدگان یکی از مسئولین ارشد این گروه وجود داشت.

کد خبر 2765606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha