واکنش تند عضو کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان به سخنان معاون رئیس اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- بلند اسماعیل، عضو کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان به اظهارات شیخ جعفر مصطفی پاسخ داد و از او خواست به مردم اقلیم کردستان بگوید که در طول سال هایی که وزیر پیشمرگه بوده چه دستاوردهایی داشته است.

به گزارش کردپرس، بلند اسماعیل در گفت و گو با باسنیوز اعلام کرد: «آن زمان که شیخ جعفر وزیر پیشمرگه بود، به ما بگوید که چه دستاوردی داشته است؟ چقدر اصلاحات انجام داد؟ چقدر فساد را افشا کرد؟ چقدر جلوی فساد را گرفت؟ تا چه اندازه به ادغام مجدد ارتش کردستان کمک کرد؟ او که قدرت داشت و می توانست کارهای بسیاری انجام دهد».

وی اشاره کرد، دولت نهم که اکنون پیوسته شاهد دستاوردهای مهم آن هستیم، اگرچه در شرایط بسیار سختی تشکیل شد و دست به کار شد، اما با وجود همه بحران ها و موانع توانست اصلاحاتی در وزارت پشمرگه انجام دهد، دستاوردهای بسیاری در زمینه خدمات، توسعه بخش اقتصادی، تقویت زیرساخت ها و غلبه بر بحران ها داشته است، با اینکه اتحادیه میهنی کردستان که مشارکت کننده اصلی در کابینه بود، مدام تلاش می کردند تا برای آن مشکل ایجاد کنند، اما دولت تاکنون نیز بسیار موفق بوده است.

وی همچنین تصریح کرد: «بسیار شرم آور است که معاون رئیس اقلیم کردستان باشید و در سلیمانیه در تمامی فسادها دست داشته باشید و اینگونه در مورد وزارت پیشمرگه و دولت اقلیم کردستان صحبت کنید».

بلند اسماعیل در مورد ادعای شیخ جعفر مبنی بر اینکه طرح اخراج اتحادیه میهنی از وزارت پیشمرگه وجود دارد، میگوید: «برعکس، آنها به وزیرشان که فردی دلسوز است و با ریاست دولت همکاری می کند، فشار زیادی وارد کردند، و اجازه نمی دادند کار کند».

بلند اسماعیل درباره انگیزه پشت سخنان شیخ جعفر به ویژه در حال حاضر که شایعاتی مبنی بر تلاش وی برای ادغام یگان 70 و شبه نظامیان حشد الشعبی به گوش می رسد، گفت: «هیچ کاری را از اتحادیه میهنی بعید ندانید، وقتی می گویند وزارت پیشمرگه شکست خورده است، نشانه آن است که می خواهند در حاشیه کار دیگری انجام دهند. این فسادی که در یگان 70 حاکم است، باور کنید هزاران نفر در آن دست دارند و حقوق ها را خودشان دریافت می کنند به همین خاطر نمی خواهند نیروها دوباره متحد شوند. حزب دمکرات کردستان چندبار سعی کرد یگان های ۷۰ و ۸۰ را دوباره متحد کند اما آنها اجازه ندادند و مانع ایجاد کردند، زیرا به نام پیشمرگه، ابزار، سلاح و پول بسیاری دریافت می شود که همه آن به دست مقامات اتحادیه میهنی میفتد».  

کد خبر 2765502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha