مزایده کلینیک آرا به نتیجه نرسید/طلبکاران و پرسنل مخالف برگزاری مزایده

روز گذشته سرپرست اداره تصفیه امور ورشکستگی کردستان در مصاحبه با رسانه های استان خبر از برگزاری مزایده کلینیک آرا سنندج که به دلیل اعلام ورشکستنی، چند ماهی است تعطیل شده، خبر داد؛ مزایده ای که امروز قرار بود برگزار شود اما با تجمع اعتراضی طلبکاران این مجموعه به یک مزایده جنجالی تبدیل شد.

به گزارش کرد پرس، نزدیک به ۶ ماه است که کلینیک آرا سنندج به خاطر مشکلات حقوقی، تعطیل شده و بیش از ۱۵۰ پرسنل این واحد درمانی، بیکار شدند؛ کلینیک آرا در سال ۱۳۸۶ احداث و شروع به کار کرد و شامل بخش های اتاق عمل، اورژانس و تصویربرداری بوده که البته حالا تعطیل است و خدماتی ارائه نمی دهد.

مشکلات مالی و ورشکستگی کلینیک آرا و برخی اختلاف بین سهامداران و تصمیم معاونت وقت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان و نهایتا دستور قضایی، باعث تعطیلی این کلینیک خصوصی شد و امروز که قرار بود اموال این کلینیک به مزایده گذاشته شود با تجمع طلبکاران آن در مقابل اداره تصفیه امور ورشکستگی کردستان همراه بود.

بهادر اسدی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: در حال حاضر کلینیک آرا سنندج رقمی حدود ۳۰ میلیارد تومان بدهی به طلبکاران دارد و در صورت مشخص شدن برنده مزایده در ابتدا بدهی ها پرداخت می شود.

اعتراض طلبکاران نیز به همین موضوع بود که در مقابل اداره تصفیه امور ورشکستگی کردستان تجمع کرده بودند تا از برگزاری مزایده جلوگیری کنند چرا که آنها معتقدند ارزش واقعی ملک مورد مزایده در حال حاضر بسیار بیشتر از رقم مندرج در آگهی مزایده است و این در حالی است که مبلغ تعیین شده برای اموال شرکت ورشکسته آرا مبلغ ۳۷ میلیارد تومان است که این رقم، رقم پایه برای شروع مزایده است.

رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی کردستان در این رابطه اظهار کرد: این رقم، رقم پایه است و پس از اعلام آمادگی افراد برای شرکت در مزایده، مزایده به صورت آنلاین برگزار شده و هر کسی که قیمت بالاتری را اعلام کند، برنده مزایده شده و شاید با این نحوه برگزاری مزایده، ملک مذکور تا رقم ۱۰۰ میلیارد تومان نیز به فروش برسد.

یکی دیگر از موضوعاتی که تجمع کنندگان نسبت به آن معترض بودند، نحوه واگذاری این ملک است و آنها معتقد هستند که قوه قضائیه می تواند در بستر قانون و به استناد  موادی از قوانین ورشکستگی، ملک را به طلبکاران واگذار کرده و مابه التفاوت ارزش آن را از طلبکاران اخذ کند.

اسدی در این رابطه نیز به خبرنگار کرد پرس، گفت: این کار عملا قانونی نیست چرا که فرآیند واگذاری یک ملک از طریق مزایده کاملا روشن است و اگر طلبکاران قصد دارند که ملک را خودشان صاحب شوند، باید همانند عموم در مزایده شرکت کنند.

یکی از طلبکاران در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، بیان کرد: قانون گذار به استناد بند ۱ ماده ۴۰ قانون اداره تصفیه، صراحتا شرایط نحوه فروش و واگذاری اموال ورشکسته به طلبکاران را اظهار کرده است.

در بحث مزایده کلینیک آرا سنندج برخی ابهامات نیز وجود دارد از جمله اینکه در مصاحبه روز گذشته رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی کردستان کاربری زمین این مجموعه تجاری و درمانی اعلام شده بود اما در آگهی مزایده، کاربری این ملک مسکونی است و پایان کار ساختمان کلینیک آرا نیز به عنوان مسکونی صادر شده و حتی تجاری نیست و در فعالیت بیش از یک دهه این کلینیک، مدیران شرکت قادر به تغییر کاربری آن از مسکونی به تجاری نشده اند.

مزایده کلینیک آرا به نتیجه نرسید/طلبکاران و پرسنل مخالف برگزاری مزایده

پس می توان نتیجه گرفت در صورت واگذاری این ملک مسکونی از طریق مزایده، مالک جدید علیرغم گفته های اسدی که موظف است با همان کاربری درمانی در آنجا فعالیت کند، با پرداخت هزینه های تجاری سازی از ملک مذکور هر بهره ای بگیرد و یا اینکه اصلا به عنوان ملک مسکونی که پایان کار آن نیز صادر شده، استفاده کند.

یکی از پرسنل سابق کلینیک آرا سنندج در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: پس از تعطیلی این مرکز بیش از ۱۶۰ نفر که به صورت مستقیم در کلینیک و مرکز MRI وابسته به این مجموعه مشغول به فعالیت بودند، بیکار شده اند.

به گفته این پرستار جوان، روزانه بیش از ۲۰۰ بیمار به کلینیک آرا سنندج مراجعه می کردند و از خدمات درمانی مختلف در این مرکز بهره می بردند، خدماتی که اکنون پس از تعطیلی آن باید ساعت ها انتظار و در صف بودن در مراکز درمانی دولتی را به انتظار بنشینند.

یکی از طلبکاران نیز که در این تجمع حضور داشت به خبرنگار کرد پرس، گفت: بیش از یک دهه است که از این مجموعه طلب داریم و نه تنها از این سرمایه گذاری سودی نبرده ایم بلکه اکنون با پایین آمدن، ارزش پولی که پرداخت کرده ایم، دیگر پرداخت طلبمان نمی تواند دردی از دردهایمان دوا کند.

این مرد جوان که حدود ۴۰ سال سن دارد، ادامه داد: بارها از مجموعه درمان دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه قضا خواستیم که فرصتی دوباره به این کلینیک بدهند تا بتوانیم آن را سرپا نگه داریم، اما آنها مصر به تعطیلی این کلینیک بودند و در نهایت نیز این کار را کردند.

نماینده طلبکاران نیز در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، بیان کرد: حدود ۱۰ سال است که ما در راهروهای دادگستری کردستان سرگردان هستیم تا بتوانیم موافقت ادامه فعالیت این کلینیک را بگیریم، اما معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان حاضر به تمدید مجوز این مجموعه نشد و همین امر هم کار دستگاه قضا برای تعطیل شدن کلینیک آرا را راحت کرد.

وی افزود: مدیران وقت شرکت سال ۱۳۹۷ اعلام ورشکستگی کردند اما به دستور دادگاه به روال گذشته خود فعالیتش ادامه داشت و از تعطیلی آن جلوگیری شده بود تا اینکه در سال ۱۴۰۱ اداره تصفیه امور ورشکستگی کردستان تاسیس شد و پرونده این شرکت به عنوان اولین پرونده تحت رسیدگی قرار گرفت و منجر به تعطیلی مراکز درمانی آرا شد.

وی ادامه داد: همین الان هم کلینیک آرا در عین تمام بدهی هایی که دارد می تواند همچون گذشته فعالیت درمانی داشته باشد اما اداره تصفیه امور ورشکستگی کردستان اصرار به تعطیلی این مجموعه داشته و به هیچ عنوان حاضر نیست که با طلبکاران سازشی داشته باشد.

نماینده طلبکاران گفت: اساسا تعطیلی این کلینیک و اعلام ورشکستگی آن نیز با همین هدف اتفاق افتاد تا قیمت کارشناسی ملکی که بیش از ۷۰ – ۸۰ میلیارد تومان ارزش دارد را به ۳۷ میلیارد تومان برسانند تا کسی که باعث و بانی این تعطیلی شد، راحت بتواند صاحب ۸۰ درصد باقیمانده این ملک که تنها ۲۰ درصدش متعلق به خودش است، بشود.

وی یادآور شد: اکنون هم از اداره تصفیه امور ورشکستگی کردستان و دستگاه قضا درخواست داریم از طریق راه های قانونی این ملک را به خود طلبکاران واگذار کند تا هم بتوانند طلبشان را زنده کنند و هم اینکه اشتغال از بین رفته را بازگردانند.

مزایده ای که قرار بود امروز برگزار شود در نهایت بدون حضور خریدار، کنسل شد و همین امر باعث دلگرمی طلبکاران و سهامداران کلینیک آرا سنندج شد تا شاید باز هم شاهد راه اندازی دوباره این مجموعه باشند.

کد خبر 2764916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha