اعضای جدید هیئت منصفه دادگاه مطبوعات کردستان معرفی شدند

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کردستان از معرفی اعضای جدید هیئت منصفه دادگاه مطبوعات استان کردستان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، صبح امروز و طی مراسمی و با حضورحجت الاسلام والمسلمین کیومرث امیرخانی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کردستان، مراسم تحلیف اعضای جدید هیئت منصفه دادگاه مطبوعات استان در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان برگزار شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، گفت: رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دقیق، شفاف و صحیح نقش بی بدیل خود را در جهت تحقق عدالت، اجرای قانون و ایجاد آسایش و آرامش در جامعه ایفاء کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه هیئت منصفه نماینده نخبگان جامعه هستند، افزود: اعضای هیأت منصفه باید ضمن تعامل و همفکری موثر و مستمر با اصحاب رسانه استان در جهت پیشگیری از وقوع جرم در جامعه تاثیرگذار باشند و از تشکیل پرونده های جرایم سیاسی و مطبوعاتی پیشگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین امیرخانی میزان جرایم سیاسی و مطبوعاتی را در استان کردستان پایین ذکر کرد و گفت: هیئت منصفه دادگاه مطبوعات و جرایم سیاسی همکار و مورد اعتماد دستگاه قضایی هستند و نقش بسزایی در حل و فصل امور محوله و تامین حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی متضرر از جرائم مطبوعاتی را دارند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کردستان با بیان اینکه مطبوعات منعکس کننده تفکرات و خط مشی فکری مردم و افکار عمومی هستند، گفت: بر این اساس، اعضاء هیئت منصفه از میان نمایندگان صنوف و مشاغل گروه های مختلف اجتماعی نظیر روحانیون، اساتید دانشگاه، پزشکان، مهندسان، کارگران، کشاورزان، نویسندگان، روزنامه نگاران، معلمان، وکلای دادگستری، هنرمندان، پیشه وران و تجار برای مدت دو سال انتخاب می گردند تا مطالبات مردمی و نیاز های اجتماعی نیز رعایت شود.

وی ایجاد وحدت در جامعه، حفظ حرمت اشخاص، ایجاد شور و نشاط و بالندگی در جامعه، نقد سازنده و کمک به توسعه و عمران استان را از رسالت های مهم و کلیدی اصحاب رسانه و مطبوعات ذکر کرد.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام والمسلمین امیرخانی با ارائه توضیحاتی، شرح وظایف، تکالیف و تعهدات هر یک از اعضاء هیئت منصفه را تبیین و با اشاره به اهمیت و جایگاه هیئت منصفه در ارائه مشاوره ها و دیدگاه های خود، نقش آن را در فرایند رسیدگی ها و تصمیمات قضایی تشریح کرد.

در این مراسم ۱۴ نفر به مدت دو سال به عنوان اعضای جدید هیئت منصفه استان کردستان معرفی شدند و احکام خود را دریافت کردند.

کد خبر 2764688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha