شکایت ایزدی‌های مقیم آمریکا از شرکت فرانسوی به اتهام همدستی با داعش

سرویس جهان- صدها شهروند ایزدی کرد مقیم آمریکا شکایتی علیه شرکت فرانسوی لافارژ، به اتهام همدستی با داعش مطرح کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری فرانسه و رویترز، صدها شهروند کرد ایزدی مقیم آمریکا شکایتی علیه شرکت فرانسوی لافارژ، به اتهام همدستی با داعش در دادگاه فدرال آمریکا مطرح کرده و خواستار دریافت خسارت از این شرکت شده‌اند.

 ایزدیان مقیم آمریکا که شکایت خود را علیه این شرکت فرانسوی در دادگاه فدرال آمریکا ثبت کرده‌اند لافارژ فرانسه را به کمک و همکاری با داعش در کارزار خشونت آمیز این گروه تروریستی علیه ایزدیان متهم کرده‌اند. از جمله شخصیت‌هایی که این پرونده را پیگیری می‌کنند نادیه مراد، دختر کرد ایزدی برنده جایزه صلح نوبل، امل کلونی به عنوان وکیل و لی ولوسکی، دیپلمات سابق آمریکایی هستند.

 خانواده‌های ایزدی مقیم آمریکا که شکایت خود را نزد دادگاه فدرال آمریکا در نیویورک ارائه کرده‌اند، خواستار پرداخت خسارت به بازمانده‌های خانواده‌هایی شدند که بر اثر تهاجم داعش در عراق و سوریه افراد خود را از دست داده و یا آواره شده‌اند.

 امل کلونی، وکیل این خانواده‌ها و همسر جورج کلونی هنرپیشه مشهور آمریکایی، درباره علت شکایت از این شرکت فرانسوی گفت که شرم آور است یک شرکت یک شرکت بزرگ با گروه‌های تروریستی مانند داعش همکاری کرده است.

 بر اساس گزارش رویترز این شرکت فرانسوی در ماه اکتبر به اتهام همکاری با این گروه‌ها محکوم شد و تمایل خود را برای پرداخت نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار برای پایان دادن به این مسئله اعلام کرده بود.

 این شرکت متهم است با پرداخت پول به داعش همچنان توانسته بود در مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی به فعالیت خود ادامه دهد.

 نادیه مراد دختر کرد ایزدی که به علت فعالیت‌ های بشردوستانه جایزه صلح نوبل را در سال ۲۰۱۸ دریافت کرد، درباره علت طرح اتهام علیه این شرکت فرانسوی گفت: داعش در سال ۲۰۱۴ تمام اعضای خانواده من را در شهر شنگال عراق قتل عام کرد و من را به بردگی گرفت.

او افزود: ادامه خشونت داعش علیه ایزدی‌ها تنها به لطف همکاری و همدستی برخی مانند شرکت لافارژ با این گروه ممکن شده است.

کد خبر 2764459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha