دو تن از مقامات میت اسیر ما هستند

سرویس ترکیه - مصطفی قاراسو عضو شورای رهبری KCK مدعی شد که دو مقام سازمان اطلاعات ترکیه در دست نیروهای آنها هستند و دولت این کشور نیز تلاشی برای تبادل آنها نکرده است.

به گزارش کردپرس، مصطفی قاراسو عضو شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان (KCK) مدعی به اسارت گرفتن دو مقام سازمان اطلاعات ترکیه (میت) شد و گفت که دولت این کشور تا کنون تلاشی برای گرفتن این اسرا از KCK نکرده است.

قاراسو در گفتگو با مدیا خبر با نقد رفتار دوگانه دولت ترکیه در قبال مسئله فلسطین، گفت: «ترکیه کاری مشابه اسرائیل می کند. درست است که اسرائیل مردم غزه را قتل عام می کند اما دولت ترکیه خود نیز این کارها را انجام می‌دهد.»

او با اشاره به سخنان هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه پیش از شروع جنگ اسرائیل و حماس، گفت: «آنها اعلام کردند که زیرساخت‌های انرژی را (در کردستان سوریه) نابود خواهند کرد. یعنی فرصت‌های زندگی را از آن‌ها خواهند گرفت. فیدان خود این حرف را زد اما اکنون یه کشتار مردم توسط اسرائیل انتقاد می‌کند. آن‌ها (دولت ترکیه) سعی می‌کنند اعمال خود را پنهان کنند.»

قاراسو با بیان این که دولت ترکیه حق ندارد با فلسطینی ها همدردی کند، گفت: «دولت ترکیه همه این کارها را علیه 5 میلیون شهروند اهل کردستان سوریه انجام می دهد. (اردوغان) در نیویورک، در سازمان ملل متحد، نقشه را نشان داد و گفت، "روژاوا" را از آنجا حذف خواهد کرد.  آیا این نسل‌کشی نیست که کسی را از سرزمین خود بیرون کنی؟»

عضو شورای رهبری KCK، در پایان با بیان این ترکیه ادعای میانجیگری میان اسرائیل و حماس برای تبادل اسرا را دارد، مدعی شد: «دو تن از مقامات میت در دست ما هستند اما دولت ترکیه حتی یک بار جویای وضعیت آنها نشده است. بنابراین اظهارات ترکیه درباره جنگ در غزه نباید مورد توجه قرار گیرد.»

کد خبر 2764446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha