اتصال ۴۵۱ خانوار روستایی کردستان به تکنولوژی نسل سوم و چهارم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با اشاره به اینکه اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور یکی از اولویت های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، از اتصال ۴۵۱ خانوار دیگر روستایی بالای ۲۰ خانوار استان کردستان به تکنولوژی نسل سوم و چهارم خبر داد.

به گزارش کرد پرس، آرام حیدری گفت: در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی در استان کردستان، ارتقاء ۴ سایت روستایی استان در دستور کار قرار گرفت که با این اقدام چهار روستای قزل بلاغ از توابع شهرستان بیجار، کیلک در شهرستان سنندج، گزگزاره سفلی در شهرستان دهگلان و روستای گل تپه در شهرستان سقز از تکنولوژی ۲G به تکنولوژی ۳G و ۴G ارتقاء یافت.

وی افزود: با ارتقاء این چهار سایت توسط دو اپراتور همراه اول و ایرانسل که اعتبار آن بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال از محل طرح USO وزارت ارتباطات فراهم شده است، ۴۵۱ خانوار دیگر روستایی استان با بیش از یک هزارو ۵۰۰ نفر جمعیت به تکنولوژی نسل سوم و چهارم متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اظهار کرد: هدف ما اتصال تمامی روستاهای استان کردستان به شبکه ملی اطلاعات است که با حمایت های وزارت ارتباطات و اولویت بندی تعداد خانوار های روستایی این استان امیدوارم این مهم هرچه زودتر محقق شود.

کد خبر 2764305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha