آمادگی ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار در کردستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: طرح راهداری زمستانه امسال از ۱۸ آذرماه شروع شده و تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش کرد پرس، فرزاد حسنی گفت: هر ساله با نزدیک شدن به فصل بارش ها، راهداری خدمت رسانی را در قالب طرح زمستانه با همکاری دستگاه های مختلف در سطح جاده ها انجام می دهد.

وی با بیان اینکه طرح راهداری زمستانه امسال نیز از ۱۸ آذرماه جاری شروع شده و تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: راهداران در قالب طرح های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در محورهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را زیرپوشش قرار می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با بیان اینکه جاده های بین شهری و راههای روستایی کردستان دارای ۱۰۴ گردنه برف گیر است، افزود: در قالب اجرای طرح راهداری زمستانه ۲۴۰ دستگاه ماشین آلات شامل ۹۸ دستگاه ماشین آلات سنگین، ۹۷ دستگاه نیمه سنگین و ۳۳ دستگاه سبک عملیات برفروبی و روان سازی جاده ها فعالیت خواهند کرد.

حسنی ادامه داد: در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر به کاربران در سطح جاده های استان از ابتدای سال جاری تاکنون برای نوسازی ناوگان ماشین آلات و آمادگی طرح راهداری زمستانه بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی از خرید یک دستگاه گریدر، یک دستگاه لودر و ۳ کشنده و ۳ کمرشکن در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل راخبر داد و یادآور شد: هم اکنون ۲۶ راهدارخانه ثابت و ۵ راهدارخانه سیار در سطح استان فعال است.

کد خبر 2764303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha