نیروهای پیشمرگه حزب دمکرات کردستان بر 45 حلقه چاه نفت در نینوا سیطره دارند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده شبکی استان نینوا در مجلس عراق از سیطره نیروهای پیشمرگه حزب دمکرات کردستان بر 45 حلقه چاه نفت در نینوا خبر داد.

به گزارش کردپرس، وعد القدو در گفتگو با خبرگزاری «بغدادالیوم» با اشاره به اینکه نیروهای پیشمرگه حزب بارزانی، کنترل 45 حلقه چاه نفت در استان نینوا را برعهده دارند، گفت: میزان تولید و بهره برداری از این چاهها مشخص نیست، زیرا اهالی نینوا به افراد اسیر و زندانی شباهت دارند.

وعد القدور افزود: موضوع مهمی وجود دارد که باید برای افکار عمومی روشن شود و آن این است که ماده 140 قانون اساسی عراق منقضی شده و دیگر ارزش حقوقی ندارد، لذا مرزهای هیچ منطقه یا استانی قابل تغییر نیست.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها پس از سال 2003 برای اجرای یک طرح راهبردی در مناطقی در استان نینوا و چیره شدن بر حدود 45 حلقه چاه نفت و وادار کردن پیشمرگه های حزب دمکرات کردستان به پیشروی دراین مناطق و سیطره برآنها تلاش کردند.

این نماینده شبکی استان نینوا تصریح کرد: میزان تولید نفت این چاه‌ها نامعلوم است، زیرا شهروندان این مناطق دراستان  نینوا همانند افراد زندانی هستند و حزب دمکرات کردستان نیز در هر انتخاباتی که در استان نینوا برگزار می شود، صد درصد آراء را کسب می کند که این مسئله تردید برانگیز است، بنابراین بغداد باید دراین موضوع مداخله کندو با هدف اعطای آزادی به این شهروندان برای مشارکت در انتخابات، به سازمان های بین المللی اجازه دهد تا وارد مناطق تحت کنترل پیشمرگه های حزب بارزانی شوند.

کد خبر 2764246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha