ارسال اعتبارات مالی از سوی بغداد به اربیل، حق کارکنان اقلیم کردستان است و بغداد برای ارسال آنها نباید برسر اربیل منت بگذارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی ایزدی فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق، با اشاره به تداوم ارسال اعتبارات مالی از سوی بغداد به صورت وام برای اربیل به منظور پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان، گفت: این اعتبارات حق این کارکنان است و بغداد برای ارسال آنها نباید برسر اربیل منت بگذارد.

به گزارش کردپرس به نقل ازخبرگزاری «صوت العراق» ویان دخیل در مصاحبه ای مطبوعاتی، با بیان اینکه ارسال مبالغ مورد توافق قرار گرفته بین دولتهای فدرال و اقلیم کردستان به اربیل ادامه خواهدیافت، تاکید کرد:این مبالغ حق قانونی اقلیم است و بغداد حق ندارد برسراربیل به خاطر ارسال آنها منت بگذارد.

ویان دخیل، خاطرنشان کرد: طرفهایی در بغداد هستند که سعی می کنند در برابر روند ارسال اعتبارات مالی به اقلیم کردستان، مانع تراشی کنند، اما تلاش های مستمر هیئت های اقلیم کردستان در این خصوص،  نتایج مثبتی به همراه داشته است.

وی در بخش  دیگری از مصاحبه خود تاکید کرد که تمامی مسائل مربوط به حقوق کارکنان اقلیم کردستان حل شده است.

ویان دخیل تصریح کرد: گام‌هائی که برای عادی‌سازی اوضاع درمنطقه شنگال برداشته شده است،کُند است، زیرا باید گروه‌های مسلحی که به منطقه شنگال تعلق ندارند، از این منطقه اخراج می شدند.

کد خبر 2763960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha