بلاتکلیفی ۷ هزار خودرو توقیفی در پارکینگ های کردستان

رئیس پلیس راهور انتظامی استان کردستان از اجرای طرح رفع توقیف خودروهای رسوبی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۷ هزار خودرو و یک هزار و ۶۰۰ موتورسیکلت در پارکینگ های کردستان توقیف و آماده ترخیص است.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ رضا همتی زاده در گفت وگو با خبرنگاران از اجرای طرح رفع توقیف خودروهای رسوبی در پارکینگ های سطح استان خبر داد و گفت: این طرح از سال گذشته آغاز شده و تاکنون ۵ هزار خودرو و موتورسیکلت فرسوده و توقیفی در کردستان تعیین تکلیف شده اند.

وی افزود: شهروندان شهرستان های تابعه استان کردستان که خودروی آنها در سال ۱۳۹۹ و قبل از آن توقیف شده، می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ و یا یگان توقیف کننده مراجعه و با حضور مالک و یا متصرف قانونی و همراه داشتن مدارک مثبته مالکیت از جمله سند مالکیت، کارت ماشین و ارائه قبض پارکینگ خودروی خود را ترخیص کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان با بیان اینکه ماندن این خودروها در پارکینگ موجب فرسوده شدن آنها می شود، اظهار کرد: با شروع بارندگی ها در روزهای آتی نیز این خودروها آسیب های بیشتری می بینند، لذا بهتر است شهروندان نسبت به آزادسازی خورودهای توقیفی خود اقدام کنند؛ پلیس راهور استان در این راستا آماده همکاری با شهروندان است.

سرهنگ همتی زاده با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح و ترخیص آسان، تفاهم نامه ای با دستگاه قضایی و دستگاه های خدمات رسان منعقد شده است، ادامه داد: در صورتی که مالکان وسایل نقلیه تا یک ماه آینده جهت تعیین تکلیف مراجعه نکنند وسیله نقلیه ای که به عنوان رسوبی اعلام شده در حکم رها شده تلقی و به نفع ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ضبط خواهد شد.

وی با بیان اینکه «تقسیط جرائم براساس نظر مالک، کاهش جرائم ۲ برابری، گرفتن حق پارکینگ براساس سال ۹۴ و در نظر گرفتن عوارض شهرداری» از جمله امتیازاتی بوده که به مالکان خودروهای توقیفی داده می شود، خطاب به صاحبان خودروها، یادآور شد: با توجه به این امر مالکان هر چه سریع تر با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ و ارائه مدارک لازم نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کرده تا مشمول این قانون نشوند.

کد خبر 2763751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha